ظرف شستن - صرفه جویی در شستشوی - صرفه جویی در شستشوی ظروف

صرفه جویی در شستشوی ظروف

صرفه جویی در شستشوی ظروف. آپارتمان من با ماشین ظرفشویی سازگار نبود در واقع جای کافی نداشتم. چیزی که می خواستم، استفاده از ماشین ظرفشویی بود. اما وقتی که موضوع در دسترس بودن مکان کافی برای انجام این کار بود، مجبور شدم راهی برای آن پیدا کنم. تبدیل کردن آشپزخانه به جایی که بتوان در آن قسمتی برای گذاشتن ماشین ظرفشویی پیدا کرد. ساده ترین راه برای انجام این کار بود. اما هزینه زیادی داشت.

هرچند مشکل اساسی در آشپزخانه من هر ماه مواجه شدن با قبض آب است. من باید هرروز دوش بگیرم همچنین باید ظرفها، لیوان ها، گلدان ها و ظرف های دستی و قوری و کتری را بعد از هر وعده غذایی بشویم. علاوه بر این نظافت منزل و دیگر کارها هم به اندازه خود آب مصرف می کنند.

به هرحال باید جلوی هزینه های اضافی را بگیرم. بنابراین، به راه هایی برای صرفه جویی در چیزهایی در اطراف خانه نگاه کردم. من نمی توانم از اینترنت خود خلاص شوم، انجام این کار دشوار است حتی برای نوشتن در حال حاضر و همچنین تحقیق کردن درباره ی اینترنت نداشتن هم دشوار است. من حتی به قبض کابل تلویزیون هم فکر کردم، این که هر از چندگاه من تلویزیون یا برنامه های آنلاین تماشا میکنم. صرفه جویی در این زمینه مشکلی را حل نمیکند. سعی کنم پرده ها را از پنجره ها در طول روز کنار بزنم تا نور به داخل بیاید و در این صورت نیاز به روشن کردن تا شب ندارم.

مساله بعدی برای صرفه جویی در شستشوی ظروف، درباره آب است. شستن ظرف ها. من در روزهایی که ماشین ظرفشویی داشتم به آن فکر نکردم، اما اکنون که کارم هست، این ذهنیت من درباره هر ظرفی فرق می کند. از دست دادن روزهای قبل که مادر من فریاد میزد قبل از قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی آن را بشورم؛ درحالی که وظیفه ماشین لباسشویی همین است. نه این که، هر کس مجبور باشد هر ظرف را قبل از گذاشتن در ماشین ظرفشویی آب بکشد و به این نکته فکر کند.

به هر حال، من شروع به نگاه کردن به روال کاری خودم کردم. ابتدا ظرف را با آب پاک کردم و سپس آن را در سینک گذاشتم تا بعدا کامل آن را بشویم. بله، من می دانم، که این کار هیچ معنی ندارد. چرا ظرف را نشستم؟ به همین دلیل است که من پول را هدر می دهم تا قبض آب را بپردازم.

پس از بررسی عادت های من، به اینترنت مراجعه کردم تا راه حلی پیدا کنم، علاوه بر آن فقط ظرف را در حالی که در دست من بود شستشو می کردم، و نتایج من شگفت آور آسان و حساس بود. و بهترین آنها همه دارای یک عنصر سازگار با محیط زیست بودند که به آنها مرتبط بود. چیزی که من در مورد خواندن در مورد روش های سازگار با محیط زیست انجام یاد گرفتم، اکثر راه حل های طبیعی نسبتا ارزان هستند.

این موضوع با جمع آوری “آب باران” آغاز شد. یک سطل را بردارید آن را بیرون از خانه قرار دهید صبر کنید تا باران ببارد تا قطره های آن را جمع کنیم. من می توانم این موضوع را به طور کامل بفهمم، این روش ارزان قیمت است. مشکل من این سطل نیست. من در یک آپارتمان در مرکز شهر زندگی می کنم و در واقع محیط خارجی منزل من محیطی مشترک با بقیه افراد است و مسلما نمیتوانم این کار را انجام دهم. اما من دوست دارم که آب باران را در یک سطل ذخیره کنم.

این زمانی است که به من ضربه زد. وقتی که من بیشتر آب را هدر میدهم و از بین می برم، این مقدار آب همیشه در سینک آشپزخانه نیست، در حمام نیز هست. من سوپاپ دوش را باز می کنم، اجازه میدهم تا زمانی که آب گرم شود سطل پر شود، سپس سطل را کنار بگذارید و دوش بگیرید. خب، خوشبختانه من یک سطل را در اختیار دارم، بنابراین باید آسان باشد.

لوله سینک خود را وصل میکنم به سطل و از این آب استفاده میکنم واین کار حداقل کار برای شروع است. بعد از آن می توانم از این آب استفاده کنم تا ظروف خود را تا آنجا که ممکن است شستشو دهم و برای صرفه جویی در شستشوی ظروف استفاده کنم. من فقط باید مطمئن شوم که سینک ظرفشویی من پاک است.

من بهترین ایده هایی را که یاد گرفتم و برنامه ای را که آموختم توسعه دادم.:

گام اول برای صرفه جویی در شستن ظروف

نمک ، لیموترش، و یک پارچه.

من یاد گرفتم که اگر لیمو را به چهار قسمت تقسیم کنید، می توانید از آن ها مانند اسفنج های مرطوب کوچک استفاده کنید.

پایین سینک آشپزخانه را با یک تا دو قاشق لیمو پاک کنید. هنگامی که با هر یک انجام می شود، آنها را کنار بگذارید. بعدا می توانید از آنها استفاده کنید.

برای دور دوم پاک کردن مقداری نمک بر روی لیمو بپاشید.

سپس از یک پارچه برای تمیز کردن داخل سینک استفاده کنید. من یک حوله سالم برداشتم و آن را به چند تکه مربع شکل تقسیم کردم و در حال حاضر من مقدار زیادی از پارچه های سفره دارم. اینطوری مبلغ زیادی که بابت دستمال حوله های کاغذی که دور ریخته میشد و هدر میرفت صرفه جویی میشود.

امتیاز این روش برای صرفه جویی در شستشوی ظرف ها: من متوجه شدم که شما لیمو های باقی مانده را مصرف می کنید، با چندین حلقه و چند قطعه یخ می توانید بوی بد زباله را دفع کنید، و هم لبه های سطل را تمیز کنید. چه کسی این ترفندها را  می دانست؟

اگر در نظافت خانه خود مشکلی دارید یا وقت کافی برای انجام آن را ندارید، کار نظافت را به ما بسپارید. برای سفارش به صورت اینترنتی و مشاهده تعرفه خدمات وارد صفحه قیمت نظافت منزل شوید.

مرحله دوم

یک عدد لیمو ترش

به جای شستن ظروف کثیف. بقایای مواد غذایی روی ظروف را پاک کنید و با استفاده از مقدار لیمو ترش باقی مانده برای تمیز کردن ظروف استفاده کنید.

یک بار دیگر با چند مکعب یخ و چند قطره لیمو ترش اینکار را انجام دهید. در حال حاضر ظروف من شستشو داده شد. کل مقدار آب من برای پاک کردن این ظروف تا به حال استفاده کردم نزدیک به صفر است. لیمو که قبلا استفاده شده است هنوز استفاده می شود.

 

مرحله سوم از صرفه جویی در شستشوی ظروف

شستن ظروف

شستن سینک ظرفشویی

ظروف را در سینک قرار دهید.

سطل آب را اضافه کنید.

من اجازه دادم که ظرف ها چند دقیقه آنجا خیس بخورند .

یک قاشق غذاخوری سرکه سفید

به جای صابون، از  سرکه سفید و آب مقطر برای تمیز کردن ظروف استفاده کنید.

برای پاک کردن ظروف از یک پارچه استفاده کنید.

بگذارید ظرف ها خشک شود و آن ها را از سینک جدا کنید.

قبض من روی کاغذ آمد منظور من این است که من نمیتوانم از پس انداز کردن دست بکشم، اما نکته جالب، فرق قبض الان من با قبض آینده من این است که میتوانید آن ها را مقایسه کنید، سپس تمام مواد لازم برای انجام این کار در واقع باعث می شود که هزینه کل آن رایگان باشد! لیمو ترش و سرکه سفید مقطر تقریبا به خاطر پولی که با صرفه جویی در شستشوی ظروف و مصرف آب مورد استفاده از حمام من قرار می گیرد، پرداخت می شود.

با این روش برای صرفه جویی در شستشوی ظروف، به نظر می رسد خیلی زیاد باشد، اما هنگامی که به عادات معمولی من اضافه شد، آسان بود. اگر شما یک ماشین ظرفشویی را از دست بدهید، امیدوارم این روش به  شما نیز کمک کند.

امیداوریم این مطلب از سری مطالب نکات و ترفند نظافت کار ، برایتان مفید بوده باشد.

منبع: www.thinkmaids.com