تمیزکردن دیوار - کپک و زنگ زدگی - فرق بین کپک و زنگ زدگی

فرق بین کپک و زنگ زدگی

فرق بین کپک و زنگ زدگی. آیا نمی توانید آن دو را از هم تشخیص دهید؟ در مقاله امروز نظافت کار نکاتی برای کمک به شما برای تشخیص این دو از هم بیان شده است!

بسیاری از صاحب خانه ها با اطمینان پاسخ این سوال را می دانند. کپک بر روی دیواره هایی در نزدیکی آب رشد می کند، در حالی که زنگ زدگی زرد است و بر روی فلز رشد می کند. با وجود اینکه این پاسخ درست است، ولی همیشه صحیح نیست. مثلا آیا می دانستید که کپک می تواند به رنگ قرمز باشد و بر روی فلز و دیوار نیز رشد کند؟

تشخیص مشکل بسیار مهم است، زیرا نوع محصول مورد استفاده برای تمیز کردن آن را مشخص می کند. علاوه بر این، تمیز کردن کپک بدون ابزار محافظتی می تواند برای سلامت شما آسیب رسان باشد. به همین دلیل است که باید به یک کارشناسان برای پاکسازی کپک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مشکل به طور کامل رفع شده است، نه به صورت سطحی. کارشناسان همچنین قادر به تعیین اینکه آیا شما در معرض زنگ زدگی و یا کپک هستید، می باشند.

 

چطور کپک و زنگ زدگی را از هم تشخیص دهیم؟

کپک یا زنگ زدگی

کپک یا قارچ معمولا در قسمت های مرطوب مانند زیرزمین و حمام رشد می کنند. به محض اینکه متوجه شدید که لکه هایی شبیه به کپک وجود دارد، باید فورا اقدام کنید تا از گسترش کپک جلوگیری کنید. با این حال، شما نباید از مواد شیمیایی مشابه برای پاک کردن زنگ زدگی و کپک استفاده کنید زیرا این کار موثر نخواهد بود. به همین دلیل اولین مرحله، تشخیص مشکل است.

 

تشخیص، جلوگیری از زنگ زدگی و پاک کردن آن

هنگامی که آهن یا هر فلزی دیگر حاوی آهن مانند فولاد، زنگ می زند، اغلب قرمز، زرد یا قرمز مایل به قهوه ای رنگ می شوند. به عنوان مثال، اگر شما با نشتی آب و یا سیل مواجه شده باشید، در قسمت های مرطوب، در لوله ها و شیرهای آب، سقف های فلزی، مخازن و دیگر بخش ها، زنگ زدگی یافت می شود.

شما می توانید از زنگ زدگی جلوگیری کنید و مطمئن شوید که فلز در معرض آب یا رطوبت قرار نگرفته است. برای انجام این کار، می توانید یک پوشش محافظتی برای محافظت از سطوح فلز استفاده کنید. همچنین باید لوله کشی خود را بررسی کنید و هرگونه نشتی را قبل از زنگ زدن لوله ها پیدا کنید.

رفع زنگ زدگی می تواند کمی مشکل باشد. شما می توانید مواد پاک کننده مناسب را متناسب با سطوح زنگ زده انتخاب کنید. می توانید از موادی مانند سرکه یا حوش شیرین استفاده کنید تا زنگ زدگی های کمتر را رفع کنید، اگر زنگ زدگی شدید باشد، نیاز به یک محصول قوی تر وجود دارد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، دستورالعمل های موجود بر روی برچسب این محصولات را دنبال کنید.

 

تشخیص، جلوگیری و از بین بردن کپک

روش های آسانی برای خلاص شدن از شر کپک و دور نگه داشتن آن از خانه شما وجود دارد، اما شما ابتدا باید نوع کپک را مشخص کنید. انواع مختلفی از کپک وجود دارد، به همین دلیل است که آنها در رنگ های مختلف مانند سیاه و سفید، سبز و حتی قرمز، وجود دارند. از آنجا که کپک می تواند بر روی سطوح فلزی نیز رشد کند، تشخیص نوع آن ضروری است. کپک ها دارای بافت های مختلفی هستند، که می تواند به شما در تشخیص نوع آن کمک کند.

کپک می تواند پس از سیل و یا آسیب آب رشد کند و یا اغلب اوقات در جاهای مرطوب رشد می کند. تشخیص و پاک سازی کپک دارای اهمیت بسزایی می باشد. کپک در کمترین زمان می تواند دکور خانه، لباس ها و لوازم شما را فرا بگیرد. بجز این مساله، در نتیجه آسیب توسط سیل، کپک می تواند گسترش یابد و خلاص شدن از شر آن بسیار دشوار است، دراینجاست که شما به خدمات نظافت منزل نظافت کار نیاز پیدا خواهید کرد.

 

کپک می تواند خطرناک باشد

چیزی که باعث می شود کپک خطرناک شود این است که برای افراد مبتلا به آسم، آلرژی و افرادی که دارای سیستم ایمنی بدنی ضعیف هستند، مضر می باشد. به همین دلیل است که هنگام برداشتن کپک از محافظ استفاده می شود.

شما می توانید از محصولات خاصی برای پاک سازی کپک استفاده کنید، زیرا ابزار های خانگی به اندازه کافی تاثیر گذار نیستند، به خصوص اگر این آلودگی گسترش یافته باشد. در اغلب موارد، پاک سازی کپک از سطوح منفذ دار مانند دیوار کاذب یا عایق بندی شده غیر ممکن است، به همین دلیل ممکن است شما نیاز به تعویض آنها داشته باشید. اگر کپک پس از پاک سازی دوباره ظاهر شود، ممکن است یک آلودگی جدی وجود داشته باشد که تنها یک متخصص می تواند آن را ریشه کن کند.

 

برای استفاده از خدمات نظافت کار می توانید وارد صفحه قیمت نظافت منزل شده و به صورت اینترنتی اقدام به سفارش خدمات کنید.

 

منبع: www.betterhousekeeper.com