بالش - شستن بالش - شستن بالش های زرد شده و کثیف

شستن بالش های زرد شده و کثیف

شستن بالش های زرد شده و کثیف. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید بالش خود را مانند زمانی که آنها را خریداری کردید، سفید و تمیز کنید؟ ما راز آن را میدانیم!!!
به عنوان یک قاعده کلی، بالش ها باید 2 بار در سال شسته شوند. این به از بین رفتن باکتری ها و تمیز شدن سلول های پوستی که در طول زمانی که از آن استفاده کرده اید ایجاد شده است، کمک می کند. معمولا حتی بالش هایی با جنس های خوب هم زرد رنگ می شوند. کمتر شستن لحاف و بالش، به دلیل زمان بر بودن آن، باعث می شود بیشتر اتاق نیاز به نظافت پیدا کند و حتی کار به جایی برسد که نیاز به شستن با دست به وجود بیاید. بالش ها عرق، آب دهان، میکروب ها، گرد و غبار، خاک و غیره را جمع آوری می کنند. ما هر شب سر بر این بالش ها می گذاریم و آرام می خوابیم، آیا بهتر نیست به آنها بیشتر توجه کرده و آنها را تمیز نگه داریم! باید مانند نظافت منزل مان به نظافت بالش ها هم اهمیت دهیم. اگر مدتی است که بالش های خود را تمیز نکرده اید، نگران نباشید، مراحل ساده زیر را دنبال کنید تا به شما کمک کند، بالش های خود را تمیز کنید. در این پست روشی برای شستن بالش ها مانند روز اول ارائه شده است!

 

روش اول

آنچه که شما نیاز دارید:
1 فنجان پودر لباسشویی، 1 فنجان پودر ماشین ظرفشویی، 1 فنجان سفید کننده (یا سرکه) و 1/2 فنجان بورکس.
 
ابتدا روکش های بالش خود را خارج کنید. تمام مواد ذکر شده در بالا را اضافه کنید و بالش های خود را با داغترین تنظیمات بشویید. هنگامی که چرخه شستشو کامل شد،  می توانید چرخه خشک کردن لباس را دوباره روشن کنید تا از شر آب اضافی آن نیز خلاص شوید.
هنگامی که شستشو تمام شد، بالش های خود را در خشک کن خشک کنید. اگر بالش های شما از جنس پر است، از هوای آزاد برای خشک کردن آنها استفاده کنید. اگر بالش هایتان از جنس مواد مصنوعی است، از تنظیمات دمای کمتر استفاده کنید. هنگامی که بالش های خود را در خشک کن قرار می دهید، اگر می توانید چند توپ تنیس که در داخل جوراب های تمیز قرار گرفته اند را داخل خشک کن قرار دهید. این به خشک شدن کامل بالش ها کمک می کند.

 

روش دوم

اگر بالش های خود را برای مدت زمان طولانی تمیز نکرده اید، این ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. بالش های کثیف می توانند پیامد هایی برای سلامت شما داشته باشند، کمک به بی خوابی و ایجاد آلرژی های شدید به دلیل تماس با پوست های مرده، میکروب و … که در بالش شما پنهان می شوند.

  • هر 3 الی 6 ماه یکبار بالش ها و لحاف خود را بشویید.

 

نحوه شستن بالش ها در ماشین لباس شویی با درب رو به بالا

  • با بررسی برچسب روی بالش خود شروع کنید تا مطمئن شوید که می توانید در ماشین لباسشویی آن را بشویید.
  • محافظ و روکش بالش را جدا کنید.
  • ماشین لباسشویی را بر روی طولانی ترین چرخه آرام / ظریف تنظیم کنید، از آب گرم استفاده کنید. همانطور که ماشین در حال کار کردن است مواد شوینده معمولی خود و 10 قطره اسانس روغن چای به آن اضافه کنید.
  • هنگامی که مواد شوینده حل شده است، بالش را در ماشین لباسشویی قرار دهید و در آب غوطه ور کنید. درب ماشین را برای مدت زمان 1-2 ساعت باز بگذارید تا بالش ها خیس بخورند.
  • برای حفظ تعادل در دور دستگاه، هر دفعه تنها دو بالش را بشویید.
  • درب را ببندید و دستگاه را در چرخه قرار داده شده روشن کنید.
  • بهتر است در مقابل نور آفتاب خشک شود تا به طور کامل میکروب زدایی و تمیز شوند.

 

نحوه شستن بالش ها در ماشین لباس شویی با درب در جلو

  • با بررسی برچسب روی بالش خود شروع کنید تا مطمئن شوید که می توانید در ماشین لباسشویی آن را بشویید.
  • محافظ و روکش بالش را جدا کنید.
  • بالش های خود را در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. برای تعادل بار دستگاه، تنها دو بالش را در یک زمان بشویید.
  • مواد شوینده معمولی خود و 10 قطره اسانس روغن چای را به مخزن مواد شوینده آن اضافه کنید.
  • ماشین لباسشویی را بر روی طولانی ترین چرخه آرام / ظریف تنظیم کنید.
  • درب را ببندید و دستگاه را در چرخه قرار داده شده روشن کنید.
  • بهتر است در مقابل نور آفتاب خشک شود تا به طور کامل میکروب زدایی و تمیز شوند.

 

خشک شدن کامل بالش ها

اطمینان حاصل کنید که هر بالش به طور کامل خشک شده است زیرا مرطوب بودن می تواند باعث شود باکتری ها و کپک ها و گرد و غبار هایی که در تلاش بودید از بین ببرید دوباره زنده شوند. من ترجیح می دهم که بالش های من زیر نور خورشید خشک شوند زیرا این کار باعث از بین رفتن آلرژن ها می شود، اما اگر شما این گزینه را ندارید، می توانید از خشک کن لباس استفاده کنید، به طور منظم آنها را چک کنید تا از خشک شدن آنها مطمئن شوید.

 

اگر بالش های شما قابل شست و شو در ماشین لباسشویی نباشد

من از بالش فوم استفاده می کنم که قابل شست و شو در ماشین لباسشویی نیست. در عوض، بر روی آن بی کربنات سدیم می پاشم، یک ساعت صبر می کنم، سپس آن را جاروبرقی می کشم و آن را در باقیمانده روز (4+ ساعت) زیر نور خورشید قرار می دهم.

 

از روکش استفاده کنید

تشک ها و بالش ها نیاز به حفاظت دربرابر رطوبت دارند تا به زمینه ای برای رشد باکتری ها و گرد و غبار تبدیل نشوند زیرا که شایع ترین علت آسم و تب یونجه هستند. محافظ ها را هر ماه در آب گرم بشویید.
من از روکش های بالش در تمام بالش های خود استفاده می کنم، این روکش ها به طور خاص مانع از ورود گرد و غبار به بالش شما می شوند. به آسانی از ایجاد حساسیت در فضای خانه خود جلوگیری کنید.
 
چه موقع بالش ها باید تعویض شوند؟
بعضی ها می گویند هر سال، با این حال من هر دو سال یکبار بالش های خود را عوض می کنم، علیرغم اینکه به طور مرتب آنها را تمیز می کنم.
برای استفاده از خدمات نظافت کار به صفحه قیمت نظافت منزل مراجعه کنید.

 

منبع: www.theorganisedhousewife.com.au