بهار - راهنمایی در تمیزکاری - راهنمایی در تمیزکاری خانه

راهنمایی در تمیزکاری خانه

راهنمایی در تمیزکاری خانه. با آغاز گرم شدن هوا، ما شروع به پاک کردن گرد و غباری که در زمستان بر دل خانه نشسته است، می کنیم تا حس و حالی تازه به خانه دهیم. من لیستی از چند کار که ممکن است در چند ماه اخیر نادیده گرفته شده باشد را جمع آوری کرده ام و شما می توانید این آخر هفته آنها را انجام دهید. آیا می خواهید گردگیری نوروز را انجام دهید؟

آیا این این کار کمی برایتان گیج کننده است، نمی دانید نظافت منزل را از کجا شروع کنید و نیاز به راهنمایی در تمیزکاری دارید؟ من می توانم به ساده کردن فرایند تمیز کردن و برنامه ریزی خانه به شما کمک کنم تا بتوانید هر وقت که می خواهید، بدون نیاز به صرف هزینه از آنها استفاده کنید.

چقدر برای شما و خانواده تان ارزشمند خواهد بود اگر:

وقتی از خواب بیدار می شوید و از راهروی تمیز خود به آشپزخانه ای با میز تمیز و یک سینک بی نظیر وارد می شوید.

به اتاق نشیمن نگاهی می کنید و لبخند می زنید. کف اتاق بدون لکه های چسبنده و مایعاتی که قابل تشخیص نیست و بدون وجود انبوهی از لگو و اسباب بازی در گوشه ای از اتاق است.

لباس های شسته شده و تا خورده در اتاق لباسشویی که آماده چیده شدن در کمد لباس هستند.

صدای کوتاه یخچال و فریزر که به شما می گوید دقیقا چه چیزی را برای صبحانه آماده کنید، و در عرض چند دقیقه آن را انجام می دهید، و با این کار در زمان خود صرفه جویی می کنید.

بچه ها آماده برای رفتن به مدرسه به هال می آیند، چهره هایشان خوشحال و هیجان زده است. هیچ مزاحمت، سر و صدا و یا تکان خوردن روی میزی وجود ندارد و هر کس هر چه را که نیاز دارد در دسترس است، بنابراین شما بدون وجود لکه هایی در خانه و یا لکه های بر روی لباس هایتان از خانه خارج می شوید.

شما دیگر نگرانی ندارید، خسته یا دست پاچه نیستید و از خانه و آرامش خود لذت می برید.

بله، ممکن است!

 

راهنمایی در تمیزکاری منزل

پاک کردن پنکه های سقفی

خیلی زود هوا به قدری گرم می شود که می توانیم پنکه های سقفی را روشن کنیم و هوا را به گردش در آوریم. اما قبل از روشن کردن آن، بهتر است که تیغه های پنکه را تمیز کنیم تا تمام گرد و غبار روی تیغه که در طول زمستان انباشته شده است از بین بروند. بله به بالا نگاه کنید و همه  گرد و غبار جمع شده بر روی پنکه خود را ببینید. اگر پنکه را تمیز نکنید، هنگام روشن کردن تمام گرد و خاک در همه جای اتاق شما پخش می شود و ممکن است باعث آلرژی و تب یونجه شود.

 

تمیز کردن سینک آشپزخانه

چند روز گذشته از خانه دور بودم و وقتی که برگشتم، سینک آشپزخانه کثیف بود، زیرا به طور روزانه پاک نشده بود، نشستن خاک بر روی سینک با این سرعت شگفت انگیز بود. آیا می دانید که یک سینک آشپزخانه کثیف باکتری های بیشتری از صندلی توالت دارد؟

با دستمال کاغذی همه ی خاک های اطراف پایه شیر را تمیز کردم، برای تمیز کردن کامل از مسواک استفاده کنید. مسواک کمک می کند تا سینک به طور کامل تمیز شود. از خلال دندان برای تمیز کردن قسمت هایی که دسترسی به آنها سخت تر است استفاده کنید. با تمیز کردن و شستن سینک خود آنها را قابل استفاده مجدد کنید.

 

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

پس از گذشت مدتی، ماشین ظرفشویی مواد غذایی ریخته شده را انباشته می کند و در اطراف درب کثیفی هایی را ایجاد می کند. خوشبختانه تمیز کردن ماشین ظرفشویی کار سختی نیست!

شما می توانید در میان مقالات نظافت کار ، مطالبی درمورد راهنمایی در تمیزکاری ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

 

راهنمایی در تمیزکاری سردوش

سر دوش ها محل ته نشین شدن مواد معدنی، جرم، و جمع شدن گرد و غبار، خاک و غیره هستند که بر فشار آب تاثیر می گذارد و در تمامی جهات از آب خارج می شود. تمیز کردن سر دوش به تمیز شدن حمام شما، با جلوگیری کردن از انباشتن این مواد کمک خواهد کرد.

 

تمیز کردن پشت یخچال

من اعتراف می کنم که هرگز پشت یخچال خود را در خانه قدیمی تمیز نکردم. اما پس از جابجایی ما از آن خانه، از دیدن گرد و غبار زیادی که وجود داشت متعجب شدم. از آن روز فهمیدم این وظیفه ای است که نباید نادیده گرفته شود.

 

تمیز کردن ماشین لباسشویی

آیا تا بحال ماشین لباسشویی خود را شسته اید؟ به نظر خنده دار است، اما ماشین لباسشویی نیز مقدار زیادی گرد و غبار و خاک و پرز و کثیفی را انباشته می کند، بنابراین نیاز به نظافت منظم وجود دارد تا لباس ها همیشه تمیز شوند و بوی تازگی دهند. ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید تا کارایی آن افزایش یابد و کپک و خاکستر و بو ها از بین بروند.

 

ضد عفونی کردن اسکاچ آشپزخانه

اسکاچ آشپزخانه نیز قسمتی است که باکتری ها در آن زندگی می کنند. هر روز چند بار اسکاچ خود را با استفاده از ماشین ظرفشویی در هنگام شستن ظروف و یا قرار آن داخل مایکروویو برای یک دقیقه، ضد عفونی کنید.

اگر برای گردگیری عید خودتان وقت کافی را ندارید، می توانید از خدمات نظافت کار استفاده کنید. برای این کار به صفحه تعرفه نظافت منزل رفته و پس از آگاهی از قیمت خدمات، به صورت اینترنتی سفارش دهید.

منبع: www.theorganisedhousewife.com.au