تی کشیدن - راهنمایی برای تمیزکردن خانه - راهنمایی برای تمیزکردن خانه و کنترل آن

راهنمایی برای تمیزکردن خانه و کنترل آن

راهنمایی برای تمیزکردن خانه و کنترل آن. نتایج حاصل از نظرسنجی که انجام شده است، نشان می دهد بسیاری از خانواده ها هیچ نظم و ترتیبی در هنگام نظافت منزل ندارند و بسیاری از آنها می خواهند بدانند که باید از کجا شروع کنند. در خانه من برنامه تمیز کاری به طور مداوم با توجه به برنامه ریزی هایم تغییر می کند. معمولا یک بار در هفته تمیزکاری می کنم، یا اگر چند دقیقه ای وقت گیر بیاورم یک اتاق را هر روز و یا دوبار تمیز می کنم. من عمده ی وقت خود را صرف تمیز کردن نمی کنم، بلکه نظم و برنامه هایی را ایجاد کرده ام، بنابراین می توانم وارد برنامه ی خود شوم و کار هایم را به سرعت انجام دهم، بنابراین می توانم برای چیزهایی که بیشتر از آن لذت می برم، وقت بگذارم. در زیر 7 راهنمایی برای تمیزکردن خانه آماده کرده ایم، بنابراین شما هم می توانید در زمان اضافی خود از کنار خانواده بودنتان لذت ببرید و یا به انجام کارهای دیگری که شما را خوشحال می کند، بپردازید.

آیا سعی می کنید که تمیز کردن خانه، تحت کنترل شما باشد؟ من می توانم به شما کمک کنم! همه چیز درباره راهنمایی برای تمیزکردن خانه ، آماده سازی و ایجاد نظم و ترتیب و روش هایی برای کمک به شما در اینجا وجود دارد.

 

راهنمایی برای تمیزکردن خانه

درست کردن جعبه تمیز کاری

قرار دادن تمام ابزار تمیزکاری با هم در یک سطل که بتوانید آن را به راحتی از اتاقی به اتاقی دیگر حمل کنید، در زمان شما صرفه جویی می کند. آن ها رادر کنار لوازم خانگی دیگر نگه داری کنید.

 

داشتن نظم و ترتیب

پیشنهاد نظافت کار به شما درنظر گرفتن این روش است. با داشتن یک نظم برای تمیز کردن، اینکه از کجا شروع به تمیز کاری کنید، با گذشت زمان، به یک روال تبدیل خواهد شد و شما در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد.

قبل از اینکه شروع به تمیز کردن کنم، از بچه ها می خواهم که تمام وسیله هایشان را از کف اتاق جمع کنند و صندلی های خود را تمیز و مرتب کنند، این کار یک کار از مجموع کارهایی که من باید در اتاق انجام دهم کم می کند.

من همیشه ابتدا از حمام  شروع به تمیز کاری می کنم. پاک کننده ها را روی دوش و قسمت های دیگر اسپری میکنم و سپس تا وقتی که وسیله های حمام با شوینده خیس بخورند، به کارهای دیگر خانه می پردازم.

سپس از جلوی خانه شروع می کنم و از چپ به راست حرکت می کنم.

 

ایجاد عادت های جدید

یکی از موارد راهنمایی برای تمیزکردن خانه ، ایجاد عادت های جدید است. تغییرات ساده، برای ایجاد عادات جدید می تواند در خانه شما تفاوت بزرگی ایجاد کند. یعنی در نظر گرفتن تنها  یک دقیقه برای مرتب کردن تختتان هر روز صبح، احساس یک اتاق کثیف را به احساس یک اتاق مرتب تبدیل می کند. من می دانم که هر شب وقتی به یک رخت خواب مرتب شده می روم خوشحالی مانند دریافت یک هدیه را دارم. جیمز کلیر می گوید:

هر عادت که دارید (خوب یا بد) الگوی 3 مرحله ای را دنبال می کند.

1 – یادآوری (قدمی اولی که آغازگر رفتار است)

2 – روال (خود رفتار؛ اقدام شما)

3 – پاداش (منفعتی که از انجام رفتار برای شما حاصل می شود)

 

پاک کردن از بالا به پایین از چپ به راست

کار خود را با پاک کردن گرد و غبارهای بالای میز، سپس پاک کردن گرد و غبار پنکه سقفی و ریختن آنها روی میز و یا گرد گیری قفسه های بالایی و ریختن آنها به مکان هایی که قبلا تمیز کرده اید دشوار نکنید. بالا به پایین، چپ به راست، همانطور که در بالا ذکر شد، با در نظر گرفتن آنچه که برای تمیز کردن وجود دارد، روشی منظم است. به اتاق بروید، نگاه کنید، تمیز کاری را از سمت چپ به راست انجام دهید.

 

یک کار در یک زمان

اگر خانه شما از کنترل خارج شده و شما تلاش می کنید که بدانید باید از کجا شروع کنید، یک قسمت را انتخاب کنید. من همیشه پیشنهاد می کنم اتاقی که بیشتر از همه استفاده می کنید، انتخاب کنید،  برای من آشپزخانه است. زمانی را برای تمیز کردن و مرتب کردن آن بگذارید، وقت زیادی را صرف آن نکنید، لازم نیست حتما عالی شود. به مدت 20 روز روش های مرتب کردن و تمیز کردن خانه من را دنبال کنید (جزئیات زیر را ببینید) من می توانم به شما در تسهیل این روند کمک کنم. من به شما کمک می کنم نظم و ترتیب و ابزار هایی برای ایجاد خانه ای که همیشه رویای آن را داشته اید و تحت کنترل خودتان است، ایجاد کنید. و همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه خانواده خود را با خود همراه کنید و از این کار لذت ببرید.

 

سعی کنید همه جا را تمیز نگه دارید

قسمت هایی مانند آشپزخانه اغلب توجه زیادی را جلب می کنند، اگر آن را تمیز نگه ندارید، ممکن است از کنترل خارج شود. ممکن است مقدار زیادی چربی و مانده غذا در آشپزخانه ریخته شده باشد. اگر آن را همانطور رها کنید نیاز به تمیزکاری بیشتر خواهد داشت، ولی اگر هر روز آشپزخانه خود را به طور کلی تمیز کنید، به جای سابیدن، فقط نیاز به تمیز کاری ساده ای خواهید داشت. به علاوه من بیش از این نمی توانم این حس را منتقل کنم که بیدار شدن از خواب و دیدن یک آشپزخانه تمیز می تواند یک مغز کم مشغله را برای شما در طول یک روز به ارمغان آورد.

 

تمیز کردن ریخت و پاش ها

ریخت و پاش ها ممکن است به راحتی با انباشتن همه چیز در کابینت های آشپزخانه، توده لباس های پنهان در پشت درهای بسته اتاق ها و یا توده ای از وسیله های انبار شده در خانه، از کنترل خارج شوند. انباشتگی و بهم ریختگی همه چیز در خانه احساس لذت بردن و راحتی شما را در خانه خودتان می گیرد، به خصوص وقتی که نمی دانید باید از کجا شروع کنید. فکر نکنید که حتما باید  یک اتاق را در طول یک روز تمیز کنید، و تمام وقت خود را برای آن صرف کنید، اگر حتی  هر روز کمی از کار های آن را انجام دهید تفاوت های قابل توجهی را خواهید دید.

امیدواریم مقاله راهنمایی برای تمیزکردن خانه برایتان کاربردی و مفید بوده باشد. برای استفاده از خدمات نظافت کار به صفحه قیمت نظافت منزل بروید و پس از مشاهده تعرفه به صورت اینترنتی سفارش دهید.

 

منبع: www.theorganisedhousewife.com.au