جارو - خانه تکانی - خانه تکانی عید با برنامه ریزی

خانه تکانی عید با برنامه ریزی

خانه تکانی عید با برنامه ریزی. دوباره روزهای خانه تکانی فرارسیده است! اگر شما نیز مثل من هستید، این مراسم سالانه برایتان هراسناک و دلهره آور است. آیا نظافت بهاری چالشی است چندان هم با موفقیت انجام نمی شود؟ نگران نباشید، نیازی نیست بترسید، این کاری است که همه ما باید انجام دهیم. نظافت خانه برای عید تنها درباره تمیز کردن پرده ها و سرامیک ها نیست، هرچند که شامل آنها نیز می شود. شما می توانید از نظافت بهاری برای برنامه ریزی در جهت نگه داری از خانه خود و بررسی خدمات استفاده کنید تا از وقوع مشکلات جلوگیری کنید. توصیه های زیر به شما کمک می کند تا در هرروز به مدت 10 دقیقه همه این کار ها را انجام دهید. بنابراین بخوانید و تمیز کنید!

اولین گام برای داشتن خانه تکانی عید این است که زمانی را برای انجام آن در نظر بگیرید و برای آن برنامه ریزی کنید. پیشنهاد من این است که برای چهار هفته این کار ها را ادامه دهید و در زمان مناسب روز یا شب (قبل از شام قبل از خواب) برای این کار وقت بگذارید. اگر یک شب نتوانستید کار خود را انجام دهید، نگران نباشید، همواره ده دقیقه روز بعد وجود دارد و می توانید کار عقب افتاده خود را انجام دهید. هدف این است که شما و خانواده تان خانه خود را هر روز در مدت 28 روز تمیز کنید.

با این که می دانم لیستی از آنچه که می خواهید انجام دهید برای عید و یا شاید بعد از آن هم آماده کرده اید، می خواهم 12 کار دیگر را برای اضافه کردن به لیستتان به شما بگویم .

 

12 کار برای خانه تکانی که تنها  10 دقیقه طول می کشد

1 – روکش بالش، مبل و صندلی خود را بشویید و خشک کنید. یک روز آنها را در لباسشویی و خشک کن قرار دهید. روز بعد دوباره آنها را بر روی مبلمان بازگردانید.

2 –  10 دقیقه طول می کشد تا کشو مواد خوراکی خانه خود را تمیز کنید. برای اغلب مردم، این کشوها در آشپزخانه قرار دارند. همه خوراکی ها را مرتب کرده و اجازه ندهید که زمان زیادی بهم ریخته باقی بمانند.

3 – تیغه های پنکه سقفی را تمیز کنید.

4 – امروز را برای جدا سازی اسباب بازی ها اختصاص دهید. تمام اسباب بازی ها را در کیسه های پلاستیکی زیپ دار قرار دهید، اسباب بازی های شکسته را بیرون بریزید و اسباب بازی هایی که دیگر مناسب سن فرزندتان نیست را اهدا کنید.

5 – یخچال خود را تمیز کنید. تاریخ های انقضا را بررسی کنید و هر چیز که تاریخ آن تمام شده است را بیرون بریزید.

6 – مورد بعدی لیست نظافت کار ، دارو ها هستند. کابینت دارو های خود را مرتب کنید و داروهای قدیمی (با نسخه و یا بدون نسخه) را دور بریزید.

7 – به هم ریختگی های کانتر آشپزخانه خود را تمیز کنید. برای بسیاری از مردم این میز به عنوان میز غذاخوری یا میز آشپزخانه کاربرد دارد. آنچه را که می توانید بازیافت کنید را کنار بگذارید و باقی را دور بریزید.

8 – باتری های آلارم دود و CO2 را تعویض کنید. چرا منتظر صدای بوق آزار دهنده آن بمانیم؟

9 – پرده های خود را بشویید. سعی کنید از نرم کننده پارچه برای آنها استفاده کنید.

10 – 3 روز برای تمیز کردن پنجره ها زمان در نظر بگیرید. با پنجره های کثیف شروع کنید و سپس به سراغ پنجره های دیگر بیروید.

11 – نوار چوبی دور کف اتاق ها را بشویید و گرد و خاک آنها را تمیز کنید. این وظیفه ایست که دیگر اعضای خانواده نیز می توانند انجام دهند. فقط به یاد داشته باشید، وقتی 5 نفر برای 10 دقیقه کار انجام می دهند تقریبا معادل کار کردن یک ساعت برای یک نفر است.

12 – یک روز را برای تعمیر و نگه داری لوازم مختلف اختصاص دهید. قفل را روغن کاری کنید، جای دستمال توالت شکسته را تعمیر کنید، و غیره. لیستی تهیه کنید و به بررسی و انجام آنها بپردازید.

گاهی اوقات 30 دقیقه ای را به استراحت بپردازید و برای خود برنامه ریزی کنید که چه زمانی از روز برای خانه تکانی عید مناسب تر است. سپس از سخت ترین بخش شروع کنید.

 

برای استفاده از خدمات نظافت کار به صفحه تعرفه خدمات نظافتی رفته و به صورت اینترنتی سفارش خود را انجام دهید.

 

منبع: www.kristinascleaning.net