تمیزکردن خانه - تمیزکاری اساسی - تمیزکاری اساسی خانه

تمیزکاری اساسی خانه

تمیزکاری اساسی خانه. بهترین راه برای تمیز نگه داشتن خانه این است که طبق یک روال منظم تمیزکاری و به طور کلی مرتب سازی بر اساس برنامه هفتگی انجام شود. وظایف بزرگتری وجود دارد که تمایل به غفلت و دور زدن آن در روند نظافت منزل به چشم می خورد. جالب اینجاست که در بالای لیست، تمیزکردن یخچال و در برخی موارد تمیزکردن فرش ها به طور اساسی دیده می شد. در زیر برای کمک به شما، مراحل مختلفی را برای چگونگی تمیزکردن هر یک از این قسمت ها که اغلب نادیده گرفته می شوند، ذکر شده است. بنابراین، اجازه دهید جعبه تمیزکاری اساسی خود را جمع آوری کنیم، دستکش های لاستیکی خودمان را بپوشیم و بعضی از این قسمت ها را حسابی تمیز کنیم تا به آنها تازگی و درخشش دوباره دهیم.

معمولا از وظایف بزرگتر و نه چندان جالب تمیزکاری اساسی غفلت می شود. به مراحل آسان من مراجعه کنید تا به قسمت های فراموش شده خانه خود تازگی و درخشش ببخشید.

 

نحوه تمیز کردن یخچال

هر 3 ماه یکبار یخچال خود را تمیز کنید.

یخچال یکی از سخت ترین ابزارهای کاری است که ما در خانه داریم، در تمام طول روز، غذای ما را سرد نگه می دارد. یخچال در معرض مواد غذایی است که در قفسه ها ریخته می شود و اگر متوجه آنها نشوید، خشک می شوند و شروع به بو دادن می کنند. بنابراین، تمیزکاری اساسی یخچال دارای اهمیت است و موجب می شود این دستگاه کار خود را به خوبی انجام دهد.

 

نحوه تمیز کردن هود اجاق گاز

نظافت کار توصیه می کند هر ماه فیلتر هود خود را تمیز کنید، اما من هر 3 ماه یکبار این کار را انجام می دهم.

هدف از استفاده هود اجاق گاز جمع آوری دود و روغن در هنگام پخت و پز است، بنابراین شما می توانید تصور کنید که چقدر دوده و کثیفی به خود می گیرد. تمیز نگه داشتن فیلتر بهره وری و قدرت را افزایش می دهد و اجازه می دهد تا هود کار خود را بهتر انجام دهد.

برای تمیز کردن فیلتر هود فلزی:

1- 1/4 فنجان جوش شیرین و  1-2 قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را در سینک آشپزخانه مخلوط کنید.

2 – سینک آشپزخانه خود را با آب جوش پر کنید.

3 – فیلترها را از هود خارج کنید و داخل سینک قرار دهید، داخل آب فرو ببرید.

4 – فیلترها را برای مدت 15 دقیقه خیس کنید.

5 – اگر آب سینک شما کثیف شد، سینک را خالی کنید و سپس دوباره پر کنید، مواد شوینده اضافه کنید.

6 – با استفاده از فرچه آشپزخانه، فیلتر ها را بسابید تا همه لکه های روغن تمیز شوند.

7 – فیلترها را به طور کامل در آب گرم بشویید تا مواد شوینده و روغن از آن تمیز شوند.

8 – فیلترها را کاملا خشک کنید.

9 – سپس دوباره در جای خود در هود قرار دهید.

10 – برای پاک کردن روغن و گرد و غبار از بین بقیه قسمت های هود از دستمال استفاده کنید.

 

نحوه پاک کردن اساسی فرش

فرش های خود را به صورت منظم هر هفته تمیز کنید، اما سالانه یک تمیزکاری اساسی داشته باشید.

با وجود تلاش های ما برای تمیز ماندن فرش ها، ریختن مایعات و اتفاقات تصادفی ممکن است موجب کثیف شدن آنها شود. اغلب ما وقتی به فکر تمیزکاری اساسی فرش های خود میوفتیم که لکه هایی بر روی آنها پدیدار شده است، که در نهایت می توانند به لکه های تیره در فرش منجر شوند. با وجود جارو کشیدن به طور منظم، ممکن است خاکی که از طریق پنجره ها، پاها و کفش ها وارد خانه می شوند ظاهر کلی فرشها را آهسته آهسته تغییر دهند.

حدود 2 سال پیش که به خانه جدیدمان نقل مکان کردیم، فرش های جدیدی را خریداری کردیم. حس نو بودن آن در قسمت هایی که بیشتر رفت و آمد صورت می گیرد از بین رفته است و ما حیوانات خانگی و بچه هایی داریم که به گرد و غبار آلرژی دارند، می خواهم آن ها را خوب تمیز کنم. تمیز کردن به آنها تازگی می دهد، لکه ها، مواد آلرژی زا و مواد دیگر که در الیاف فرش پنهان شده اند را تمیز می کند و عمر آن را افزایش می دهد و مانند روز اول تمیز و نو می کند. یک روز در تقویم خود برنامه ریزی کنید که می توانید فرش خود را حسابی تمیز کنید. در قسمت هایی که لکه های مقاو تری وجود دارد، تمرکز کنید، ممکن است بیش از چندین بار نیاز به تمیز کردن داشته باشند.

 

نحوه ی تمیز کردن گرد و خاک های دور از دسترس

هر 3 ماه یکبار تمیز شوند.

گرد و غبار خیلی سریع جمع می شوند، به ویژه در قسمت هایی که با جاروبرقی یا جارو نمی توان آنجا را تمیز کرد. قسمت هایی مانند زیر تختخواب و یا پشت تلویزیون و یخچال اغلب پر از گرد و غبار می شوند و حساسیت ایجاد می کنند و همچنین کارایی لوازم خانگی را کاهش می دهند.

تمیز کردن گرد و غبار

قطعات بزرگ مبلمان سنگین را بردارید تا بتوانید آن را از دیوارها فاصله دهید و سپس پشت آنها را جارو برقی بکشید.

اکثر یخچال ها بر روی چرخ هایشان قفل هایی دارند تا از حرکت آنها هنگام باز کردن و بستن درب جلوگیری شود. قفل را باز کنید، بنابراین شما می توانید به راحتی یخچال را حرکت دهید و پشت آن را جاروبرقی بکشید. تمیز کردن گرد و خاک های یخچال باعث بهبود عملکرد آن می شود.

از چهارپایه استفاده کنید و با جاروبرقی تمام گرد و غبارهای تهویه را نیز تمیز کنید.

 

نحوه تمیز کردن حیاط خلوت

هر 3 ماه یک بار تمیز شود.

از حیاط خلوت خانه خود و لوازم آن به صورت کنترل شده مراقبت کنید، گرد و غبار، کثیفی پرندگان و تار عنکبوت ها را تمیز کنید تا آماده برای تفریحات بهار و تابستانی شما شود!

 

تمیز کردن خارج از منزل

در یک سطل آب مقداری پاک کننده بریزید و با استفاده از یک برس هر گونه مدفوع پرنده را تمیز کنید و سپس با استفاده از یک پارچه سطوح صاف را تمیز کنید.

با شلنگ آب شست شو دهید واجازه دهید در مقابل نور خورشید خشک شود.

 

تمیز کردن اجاق گاز

هر ماه تمیز شود

بهتر است اجاق گاز هر ماه تمیز شود. این کار یکی از کارهایی است که تقریبا اصلا دوست ندارم و اگر صادقانه بگویم به راحتی آن را پشت گوش می اندازم. روش من برای پاک کردن چربی ها، استفاده از محلول ترکیبی است.

 

نظافت روکش مبل و صندلی

سالی یک بار انجام شود.

با وجود حیوانات خانگی، غذا، گرد و غبار، کثیفی، عرق و فقط زندگی روزمره، لوازم شما ممکن است حسابی کثیف شوند و در طول زمان شما حتی متوجه آن نشوید. به صورت ایده آل هر سال باید روکش های صندلی و مبل خود را تمیز کنید تا لکه ها از بین بروند و مبل ها بوی تازگی بگیرند.

تمیز کردن روکش های پارچه ای میز و صندلی

بهتر است قبل از تمیز کردن کل مبلمان، قسمت هایی که کمتر در دسترس است را تمیز کنید. سعی کنید کوسن ها را خیس نکنید.

اگر روکش آنها جدا می شود آنها را در مقابل نور خورشید پهن کنید تا خشک شوند. البته این کار خیلی هم ضروری نیست.

 

برای استفاده از خدمات نظافت کار به صفحه تعرفه نظافت منزل بروید و به صورت اینترنتی سفارش دهید.

 

منبع: www.theorganisedhousewife.com.au