تمیز کردن - کفپوش چوبی - کفپوش چوبی و نحوه مراقبت از آن

کفپوش چوبی و نحوه مراقبت از آن

کفپوش چوبی و نحوه مراقبت از آن. خیلی از ما کفپوش هایی داریم که نمی دانیم چگونه از آن ها نگهداری کنیم و به صورت اصولی تمیزشان کنیم. در این مقاله قصد داریم راهنمایی تان کنیم تا بتوانید از ضرر جلوگیری و همچنین خانه ای تمیزتر داشته باشیم. بهترین روش های تمیزکاری نظافت کار را می توانید در صفحه نکات و ترفندها ببینید.

 

جنس کفپوش چوبی خود را بشناسید

چگونگی مراقبت از کفپوش های چوبی شما بستگی به نوع خاص و به ویژه قسمت آخر چوب دارد. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های مراقبت هنگام خرید کفپوش چوبی جدید برای شما توضیح داده شود و گزینه ای را انتخاب کنید که به خوبی برای شیوه زندگی شما مناسب باشد. اگر شما از طریق خرید یک خانه جدید  کفپوش های چوبی خود را به ارث برده اید، باید مشاور مسکن شما نوع کف پوش را تأیید کند یا با کمک فردی حرفه ای در این زمینه آن را شناسایی کنید. البته می توانید از نظافتچی منزل استفاده کنید که خود نحوه تمیز کردن کفپوش ها را می دانند.

فرش یا موکت بزرگ در مناطق پر تردد و راه های ورودی خانه در حفظ و نگهداری کفپوش های شما بسیار موثر خواهد بود و باعث عمر طولانی آن می شود، به خصوص اگر شما حیوانات خانگی دارید!

فرش ها می توانند به شما کمک کنند که اتاق ها را به هم وصل کرده و فضای خود را تعریف کنید. آنها همچنین به شما اجازه می دهند ظاهر خانه خود را بدون سرمایه بزرگ تغییر دهید! همیشه از پد فرش زیر فرش خود استفاده کنید. آنها نه تنها از لیز خوردن فرش جلوگیری می کنند (لیز خوردن فرش می تواند باعث صدماتی شامل خراشیدن و آسیب شود!) بلکه آنها همچنین از پاک شدن رنگ کفپوش جلوگیری می کنند.

 

کفش های خود را بیرون از خانه و پشت در بگذارید

یک محل مشخص برای نگهداری کفش های خود در تمام ورودی اصلی منزل تعبیه کنید و به در آوردن کفش خود خارج از منزل و به محض این که به سمت در میروید، عادت کنید (و قرار دادن آنها دور از محل زندگی خود!). اجرای این امر می تواند برای بچه ها و شاید همسرتان کمی طول بکشد، اما اگر همیشگی باشد، آنها به زودی یاد خواهند گرفت. کفش ها می توانند علایم خراشیدگی در کف زمین، و کفش های ورزشی و پاشنه بلند نیز میتوانند گودی و فرو رفتگی در کفپوش ها ایجاد کنند. درآوردن کفش خود پشت درب نیز می تواند باعث کاهش آلودگی و میکروب شده و از پخش شدن گرد و غبار در خانه جلوگیری کند.

 

مراقبت از حیوانات خانگی

اگر شما سگ دارید (مخصوصا نژادهایی که واقعا دوست داشتنی هستند و دوست دارند نزدیک در بیایند تا به شما سلام کنند و خوش آمد بگویند!)، مطمئن شوید که ناخن آن ها همیشه کوتاه باشد. اگر آنها واقعا  از این کار آسیب می بینند، می توانید برای آن ها پاپوش های کوچکی که مخصوص حیوان خانگی به ویژه سگ هاست خریداری کنید که می تواند در داخل خانه پوشیده شود، اما آموزش پایه برای کار کردن روی آرام کردن آنها ممکن است برایشان مناسب تر باشد. همچنین عادت کنید پاهای حیوانات خانگی خود را قبل از اینکه به خانه می آیند به خصوص اگر مرطوب و یا خاکی هستند، تمیز کنید. ما همیشه یک صندوقچه مخصوص نگهداری سگ و چند ابزار برای تمیز کردن پنجه سگ ها بیرون از درب منزل داریم. اگر سگ ما یک حوله را ببیند، می داند که باید نشسته و منتظر بماند تا همه چیز پاک شود.

 

هر روز کمی وقت برای نگهداری و تمیز کردن بگذارید

صرف 5 یا 10 دقيقه در انتهاي روز، تمیز کردن اطراف راه هاي ورود و ديگر مناطق پرتردد مي تواند باعث جلوگيري از انتقال خاک، موها و گرما به بقيه قسمت های خانه شود.

یک تی یا جاروی مخصوص شستشوی کف تمام ذرات آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب میکند. این نوع تی ها بسیار سبک و قابل حمل هستند و به راحتی میتوان با آن تمام لکه های مزاحم را پاک کرد. می توانید قسمت های باقی مانده و کور را با پارچه ای کتانی و مرطوب جمع کنید.

همچنین می توانید برای نظافت منزل تان خدمات ما را پس از اطلاع از تعرفه قیمت خدمات، از طریق صفحه قیمت نظافت منزل سفارش دهید.

 

منبع: www.kristinascleaning.net