اسفنج و سینک - چیزهایی که باید هفته - چیزهایی که باید هفته ای یکبار تمیز شوند

چیزهایی که باید هفته ای یکبار تمیز شوند

چیزهایی که باید هفته ای یکبار تمیز شوند. نظافت… چی؟ لیستی طولانی وجود دارد، از چیزهایی که نیاز به تمیز کردن دارند و بیش از آنچه ما انجام میدهیم هستند! اغلب بعضی چیزها را نادیده میگیریم که هر روز از آن ها استفاده کنیم و هرگز به این فکر نمی کنیم که چقدر باکتری واقعی و  وحشتناک روی این اقلام وجود دارد. آخرین بار چه زمانی تلفن خود را تمیز کردید؟ بنظر من در فهرست ما موارد خیلی بیشتری وجود دارد که تمایل به نادیده گرفتن آن ها داریم! در این مقاله نظافت کار ، هفت چیزی که نیاز به تمیزی بیشتری دارند و نحوه نظافت شان را به شما می گوید.

 

چیزهایی که باید یکبار در هفته تمیز شوند

سینک ظرفشویی آشپزخانه

باورتان بشود یا نه سینک ظرفشویی باید هر روز تمیز شود! میکروب های این قسمت هزاران برابر بیشتر از دستشویی می باشد! سینک ظرفشویی با تمام سموم و آلودگی های حاصل از چیزهایی که قبل از مصرف درون آن شسته می شود مواجه است.

نحوه تمیز کردن: مواد ضدعفونی کننده می توانند برای پاک کردن سینک سینک بسیار مناسب باشند. می توانند از اسفنج یا بورس مناسب برای تمیز کردن سینک استفاده کنید و باکتری ها را به راحتی از بین ببرید.

 

 پیشخوان های آشپزخانه

این قسمت هم مشابه همان ظرفشویی های آشپزخانه است، با میکروب های زیادی در تماس است که فورا و هرروزه باید پاکسازی شوند.

چگونه این قسمت ها را تمیز کنیم؟ از دستمال و ماده ضدعفونی کننده پس از هربار پخت و پز استفاده کنید. هر چندباری که در روز آشپزی میکنید نیاز است که، پیشخوان های آشپزخانه را تمیز کنید.

 

یخچال

یخچال جزو چیزهایی که باید هفته ای یکبار تمیز شوند، قرار می گیرد! یخچال ها مواد غذایی خام، چربی و گوشت خام را نگهداری می کنند.  بعضی چیزها مثل شیرآبه مواد غذایی و لکه هایی که حاصل ریختن مواد در یخچال است، وجود دارند که باید بلافاصله تمیز شوند.

نحوه تمیز کردن: با استفاده از دستمال ضدعفونی کننده، کشوها و قفسه ها را پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی خراب شده و فاسد  را دور بریزید.

 

کف زمین

کف زمین هم جزو چیزهایی که باید هفته ای یکبار تمیز شوند، قرار می گیرد. ذرات گرد و غبار شناور در کف زمین شما باعث می شود کپک ها و قارچ های انگلی و مدفوع حشرات و آفت ضد حشرات باقی بمانند و فرش های مورد علاقه شما، کوسن های روی مبل ها و پارچه کتانی، حاوی گرد و غبار باشند و آن ها را نگه دارند. بسیار مهم است که به این موارد توجه داشته باشید!

نحوه تمیز کردن : کفپوش های اتاق های خود را (چه کاشی یا چوب سخت) را یک بار در هفته تمیز کنید و فرش ها ، مبل ها ، کوسن ها و موکت ها را نیز جارو بکشید.

 

در نظافت کار همه افراد از جمله نظافتچی خانم و آقا، با آموزش هایی که به آن ها داده شده است، این موارد را می دانند و سعی تماما بر این است که خدماتی با کیفیت به مشتری ارائه شود.

 

حوله های حمام

حوله حمام باید حداقل یک بار یا دو بار در هفته تعویض و شستشو شوند. یک حوله استفاده شده باکتری هایی که در دمای گرم، آب و اکسیژن رشد می کنند را در خود نگه میدارد. هرچه طول آن بیشتر باشد، زمان بیشتری برای ایجاد میکروب ها وجود دارد. اگر حوله شما مرطوب باشد، دفعه بعد که آن را برمیدارید تا استفاده کنید، بسیار واضح است که در این مدت که خیس بوده باکتری ها در آن رشد کرده اند.

نحوه تمیز کردن : باید پس از هربار استفاده از حوله آن را خشک کنید و بهتر است حوله های خود را با آب داغ بشورید. بهترین راه برای خشک کردن حوله شما این است که در نور مستقیم خورشید قرار بگیرند.

 

حوله دست و صورت

هر دو روز یکبار شسته شود. همانطور که از آخرین نکته یاد گرفتیم، باکتری ها سطح مرطوب را دوست دارند. حوله های دست و صورت با عوامل زیادی رو به رو هستند مخصوصا در خانواده های بزرگ.

نحوه تمیز کردن: در آب گرم با حوله های دیگر شستشو دهید.

 

توالت ها

توالت نیز در لیست چیزهایی که باید هفته ای یکبار تمیز شوند قرار می گیرد! مشخص است که چرا، اما افراد زیادی هستند که اغلب از تمیز کردن آن ها غافل هستند. ذرات مضر در توالت شما وجود دارند و زندگی میکنند که در تمامی دیگر قسمت های حمام هم میتوانند تکثیر شوند.

نحوه تمیز کردن: کاسه توالت را با ضد عفونی کننده تمیز کنید. قرص های سفید کننده بهترین راه برای پاکسازی توالت شما است!

 

دفعه بعد که برای تمیز کردن این 7 مورد را به یاد داشته باشید، که باید هر روز یا حداقل یکبار در هفته تمیز شوند. اطمینان حاصل کنید که خانه تان در بهترین حالت و جایگاهی که می تواند باشد قرار بگیرد. مطمئنا شما نمیخواهید از نظافت چیزی که میتواند باعث بیماری شود اجتناب یا جلوگیری کنید. امیدوارم این راهنمایی ها کمک کنند!

با این حال شما می توانید این کارها را به نظافت کار بسپارید. هم اکنون با ورود به صفحه قیمت نظافت منزل و مشاهده تعرفه سرویس ها، می توانید به صورت اینترنتی سفارش دهید.

منبع: www.thinkmaids.com