چگونه وسایل چوبی منزل خود را تمیز کنیم

چگونه وسایل چوبی منزل خود را تمیز کنیم

چگونه وسایل چوبی منزل خود را تمیز کنیم؟ این سوال شاید برای شما هم پیش امده باشد. در این مقاله قصد داریم با هم این موضوع را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید
امروزه در اکثر خانه ها وسایل چوبی استفاده می شود و کم تر پیش میاید خانه ای را ببینم که وسایل چوبی نداشته باشد. وسایل چوبی باعث  زیباتر شدن دیده شدن خانه ها می ‌شوند. البته زیباتر شدن خانه ها در صورتی اتفاق می افتد که سطح چوب با لایه‌ای از گرد و خاک پوشیده نشده باشد.
اگر به نظافت منزل در غرب تهران نیاز دارید میتوانید با نظافت کار تماس بگیرید و درخواست نیروی نظافت منزل در غرب تهران را ثبت کنید.
در ادامه یاد می گیرید چگونه اثاثیه چوبی را تمیز کنید،  درخشش آن را حفظ کنید  و طول عمر آن را بیشتر کنید.
بیشتر بخوانید: ترفند های نظافتی برای تمیزکردن میز کار

برق انداختن و تمیزی کردن وسایل چوبی

در حال حاضر اثاثیه چوبی زیادی در فروشگاه ها موجود هستند. همچنین اثاثیه عتیقه زیادی هستند که از چوب ساخته شده اند. بسیاری از اثاثیه  چوبی جدید که امروزه  می‌بینید از لمینت ساخته شده اند، نه از چوب واقعی.
اثاثیه چوبی جدید که در کارخانه ها تولید شده اند، حاوی دفترچه راهنمایی هستند که نحوه نظافت وسیله در آن درج شده است. همچنین می توانید با جست و جو در اینترنت از نحوه نظافت وسیله تان مطلع شوید. بهتر است در جریان باشید که نحوه نظافت میز لمینتی با میز قدیمی و چوبی کاملا متفاوت است.

نحوه تمیز کردن اثاثیه چوبی

بسیاری از مردم بلافاصله بعد از تصمیم برای نظافت اثاثیه چوبی، با شرکت های نظافتی تماس می گیرند. این اثاثیه چیزی فراتر از کالا هستند، به خصوص اگر از چوب واقعی ساخته شده باشند.
بیشتر بخوانید: ترمیم رنگ مبل های چرمی
هر پاک کننده یا جلا دهنده ای ترکیب شیمیایی متفاوتی دارد. در طول زمان، این ترکیبات شیمیایی به چوب آسیب می رسانند. همچنین ممکن است چوب این ترکیبات و نیز آب را به خود جذب کند و به تدریج باد کند. به همین علت بهتر است که تا جای ممکن از مواد شیمیایی استفاده نکنید.

تمیز کردن وسایل چوبی

نحوه برق انداختن اثاثیه چوبی

بهتر است تا جای ممکن از پاک کننده های شیمیایی استفاده نکنید. مگر این که محصولی توسط خود شرکت تولید کننده اثاثیه چوبی معرفی شده باشد. درغیر این صورت، فارغ از این که اثاثیه تان از چه چوبی ساخته شده است، مراحل زیر را انجام دهید.
وسایل مورد نیاز:

  1. برای نظافت روزانه و با هدف تمیز کردن گرد و خاک و اثر دست ها، تنها پارچه ای خشک را روی سطوح چوبی اثاثیه تان بکشید.
  2. اگر لکه ای پاک نشد، پارچه را کمی نمدار کنید و روی آن بکشید.

اگر به نظافت دفتر کار و شرکت در غرب تهران نیاز دارید میتوانید با نظافت کار تماس بگیرید و درخواست نیروی نظافت دفتر کار و شرکت در غرب تهران را ثبت کنید.
نکته: دقت کنید که پارچه تان نمدار باشد، نه خیس. پارچه خیس می تواند به اثاثیه تان آسیب برساند.
نحوه نگهداری
همانطور که می بینید، برای نظافت چوب، تنها یک راهکار وجود دارد. حال اگر می خواهید اثاثیه تان را به خوبی نگهداری کنید، به نکات زیر دقت کنید:

  • همیشه زیر لیوان هایتان، چه گرم باشند و چه سرد، زیر لیوانی بگذارید.
  • هنگام سرو غذاهای داغ، حتما دستگیره یا پوششی را زیر آن ها بگذارید.
  • لکه ها را بلافاصله پاک کنید.
  • نحوه پاک کردن لکه های آب از اثاثیه چوبی را یاد بگیرید.

اگر به نظافت آپارتمان در غرب تهران نیاز دارید میتوانید با نظافت کار تماس بگیرید و درخواست نیروی نظافت آپارتمان در غرب تهران را ثبت کنید.
خشک کردن وسایل چوبی
یاد گرفتن نحوه مراقبت از اثاثیه چوبی باعث می شود که اثاثیه تان ظاهری زیباتر داشته باشند و بتوانید سال های بیشتری از آن ها استفاده کنید. اگر نگران مراقبت از آن ها هستید، می توانید مسئولیت نظافت از آن ها را به شرکت های نظافتی بسپارید.

منبع: چگونه وسایل چوبی منزل خود را تمیز کنیم