چگونه از شر موش های آپارتمانی خلاص شویم؟

چگونه از شر موش های آپارتمانی خلاص شویم؟

چگونه از شر موش های آپارتمانی خلاص شویم؟ دقدقه خیلی از آپارتمان نشینان این شده که موش ها برای تهیه اب و غذای خود به آپارتمان ها می آیند. در این مقاله قصد داریم روش های خلاصی از شر موش های اپارتمانی را بررسی کنیم.

رهایی از شر موش های درون آپارتمان

موش ها حیواناتی به شدت سازگار هستند و ترجیح می دهند برای دسترسی آسان به آب و غذا در نزدیکی انسان ها زندگی کنند. موش ها هم باعث بروز بیماری می شوند و هم با جویدن هر چیزی که می بینند، همه چیز را خراب می کنند. در واقع، 25% آتش سوزی هایی که دلایل مشخصی ندارند، به این دلیل روی داده اند که موش ها سیم ها را جویده اند. خوشبختانه، کارهایی هستند که می توانید با انجام آن ها از شر موش ها خلاص شوید.

استفاده از تله موش

استفاده از تله موش

  1. استفاده از تله های پلاستیکی مخصوص موش ها

به تله انداختن موش ها امن ترین روش خلاص شدن از شر آن هاست. شما می توانید بارها از تله ها استفاده کنید، پس از نظر اقتصادی به صرفه هستند. همچنین می توانید از تله های چوبی استفاده کنید. اما استفاده از تله های پلاستیکی آسان تر است، احتمال خطای آن ها کمتر است، نرخ کشتار آن ها بالاتر است و در نتیجه مناسب ترند.
بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن گوشه سقف خانه

  • شما می توانید از جعبه های چوبی استفاده کنید که برای بیرون از خانه مناسب تر هستند. این جعبه ها مشابه همان تله ها هستند اما در اطراف آن دیوارهایی وجود دارد. این مدل تله ها مخصوص موش هاست و حیوانات بزرگتر را نمی کشد.
  1. در تله ها طعمه قرار دهید

قرار دادن طعمه در تله موش

بهترین طعمه های ممکن کره بادام زمینی، نان کشمشی، و شکلات است. غذا را طوری در تله قرار دهید که برداشتن آن بدون بسته شدن تله ممکن نباشد. بعضی موش ها باهوش هستند و طعمه ها را بدون بسته شدن تله بر می دارند. مطمئن شوید که چنین اتفاقی روی ندهد.

  • مرتبا تله و طعمه درون آن را چک کنید.
  1. همزمان از ده (یا بیشتر) تله استفاده کنید.

استفاده تعداد زیاد از تله موش

همزمان از هر تعداد تله که می توانید استفاده کنید. از آن جا که هر تله در بهترین حالت یک موش را می کشد، برای پاکسازی کامل محیط از موش، به تعداد بیشتری تله نیاز دارید.

  • موش ها حیواناتی باهوش هستند. پس اگر ببینند که تله چگونه کار می کند، کشتن آن ها بسیار دشوار خواهد بود.
  1. تله ها را در جاهایی امن قرار دهید.

قرار دادن تله موش در جایی امن

تله ها را در محیط هایی قرار دهید که سر راه نباشند و در نتیجه حیوانات خانگی و بچه هایتان آسیب نبینند. جاهایی مانند پشت دیوارها، درون سوراخ هایی که موش ها درست کرده اند، و …. آن ها را به هیچ وجه در مسیر عبور افراد قرار ندهید.
بیشتر بخوانید: فرق بین کپک و زنگ زدگی

  • برای جلوگیری از به تله افتادن حیوانات خانگی بزرگتر مانند گربه و سگ، از تله های جعبه ای استفاده کنید.
  • به ساکنین خبر دهید که قصد استفاده از تله را دارید. به آن ها محل دقیق تله ها را بگویید تا بتوانند از حیوانات خانگی و بچه ها نیز مراقبت کنند.
  1. تله ها را جایی قرار دهید که موش ها ناچار شوند چهار دست و پا به سمت آن ها بروند.

قرار دادن تله موش در جای مناسب

به دنبال مکان های تنگ مانند فاصله بین دیوار و اسباب خانه باشید. موش ها ترجیح می دهند از مسیرهای تکراری استفاده کنند. پس مسیرهای تکراری آن ها را پیدا کنید.
بیشتر بخواید: قرص ماشین ظرفشویی خانگی

  • به دنبال لانه های موش ها باشید. تله ها را اطراف این محیط ها قرار دهید.
  • می توانید تله ها را روی طاقچه ها و ستون ها نیز قرار دهید.
  • حواستان به صدای جویدن و خراشیدن باشد. تله ها را نزدیک محل این صداها بگذارید.
  • بیشتر تله ها باید نزدیک دیوار یا کنار اسباب بزرگ گذاشته شوند. موش ها معمولا وارد محیط های باز نمی شوند.
  1. مرتبا تله را چک کنید.

چک کردن دائم تله موش

برای خودتان برنامه بگذارید و طبق همان برنامه تله ها را چک کنید. لازم است روزی چند بار به تله ها سر بزنید. موش های مرده را بردارید و طعمه جدید بگذارید.

  • اگر موش مرده مدت زیادی در تله باقی بماند، بقیه موش ها از وجود خطر آگاه می شوند.

6 مورد را برای استفاده از تله بررسی کردیم. حالا میخواهیم موارد استفاده از سم ها را برای این که چگونه از شر موش های آپارتمانی خلاص شویم را بررسی کنیم.
بیشتر بخوانید: ریزش موی حیوانات خانگی

استفاده از سم

سم مخصوص موش

  1. از سم مخصوص موش استفاده کنید.

در بازار، سم موش های زیادی موجود است. اساس کار بیشتر آن ها این است که از لخنه شدن خون موش ها جلوگیری کنند. حتما راهنمای درج شده روی سموم را بخوانید تا طرز استفاده صحیح آن ها را یاد بگیرید.

  • سم را جایی خارج از دسترس حیوانات خانگی و بچه ها قرار دهید و مطمئن شوید که برچسب سم را بر روی آن چسبانده باشید.
  • اگر می خواهید در بیرون از خانه از سم موش استفاده کنید، به برچسب سم دقت کنید که حتما برای فضای بیرون مناسب باشد.
  1. سم را درون تله جعبه ای بریزید.

استفاده از سم موش درون تله

تله های جعبه ای، جعبه هایی هستند که ورودی های کوچکی به اندازه موش ها دارند. در نتیجه حیوانات بزرگتر و بچه ها در معرض سم قرار ندارند. به یاد داشته باشید که  نباید هرگز این تله ها را در نزدیکی محل رفت و آمد و بازی بچه ها بگذارید.
بیشتر بخوانید: راهنمای تمیزکاری سریع خانه

  • برخی از سم ها با تله های جعبه ای به فرو ش می رسند. اگر سمی که دارید بدون تله به فروش می رسد، باید تله را جداگانه تهیه کنید. تله ها را از فروشگاه هایی که محصولات کنترل آفات را عرضه می کنند تهیه کنید.

نکته: حتی زمانی که از تله جعبه ای استفاده می کنید، سم درون آن برای محیط خطرناک است. گربه ها، جغدها، و دیگر حیوانات گوشت خوار، موش های مسموم شده را می خورند و مسموم می شوند. به همین دلیل، متخصصین کنترل آفات، تله را به سم ترجیح می دهند.

  1. تله های جعبه ای را جایی بگذارید که موش ها هستند.

قرار دادن تله در جاهای مناسب

تله ها را در محل های امن و پنهان بیرون از آپارتمان که احتمالا موش ها در آن ها پنهان می شوند بگذارید. تله ها را در هرجایی که اثری از وجود موش وجود دارد قرار دهید. جاهایی مثل پشت یا زیر اسباب خانه، دیوارها، لوله ها و یا درون سوراخ هایی که موش ها درست کرده اند.

  • اگر صاحب یا نگهبان آپارتمان هستید، ساکنین مجتمع را از محل تله ها آگاه کنید. اگر تنها یکی از ساکنین آپارتمان هستید، پیش از استفاده از تله، به صاحب آپارتمان اطلاع دهید.
  1. به مدت 5 تا 6 روز سم ها را تجدید کنید.

تعویض سم موش

برای اثربخشی هرچه بهتر سموم، باید آن ها را حدقل شش روز به موش ها بخورانید. یادتان باشد که ممکن است موش ها نسبت به سم مقاوم شوند، پس استفاده از سم را ادامه  دهید. همچنین می توانید از سموم مختلفی استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: پاک کردن لکه ها از روی فرش

  • موش ها طعمه های فاسد را نمی خورند. پس از طعمه های تازه استفاده کنید.
  1. سم اضافی را از بین ببرید.

سم اضافه را از بین ببرید

هنگامی که مشکل وجود موش ها را از بین بردید، سم اضافی را مطابق دستور مندرج بر ظرف آن از بین ببرید. سم را بیرون نریزید، این کار افراد، حیوانات خانگی و دیگر حیوانات را به خطر می اندازد.

  1. میان هر دفعه از بین بردن موش ها، یک ماه فاصله بگذارید.

برای از بین بردن موش ها یک ماه فاصله دهید

ممکن است موش ها به سموم مقاوم شوند. اگر مشکل وجود موش ها جدی است، هر بار تا یک ماه روند از بین بردن موش ها را ادامه دهید. بهتر است میان دفعات متعدد از بین بردن موش ها وقفه ای بیندازید تا مطمئن شوید موش ها در برابر سموم مقاوم نیستند.
بیشتر بخوانید: تمیز کردن مایکروویو

  • می توانید در فواصل استفاده از سموم، از روش های دیگر از بین بردن موش ها استفاده کنید.

تا اینجا توانستیم استفاده از سم را برای این که چگونه از شر موش های آپارتمانی خلاص شویم را بررسی کنیم حالا مواردی که باید به صورت کلی را رعایت کنیم را میخواهیم بررسی کنیم.

محافظت از ساختمان در برابر موش ها

  1. مراقب سطل های زباله باشید.

محافظ اپارتمان از موش ها

نگذارید سطل های زباله به لانه موش تبدیل شوند. موش ها قادر به جویدن سطل های فلزی یا سطل های پلاستیکی محکم نیستند. اما می توانند به راحتی از طریق درهای باز آن ها وارد سطل ها شوند. اگر درون زباله ها زندگی کنند، احتمال ورود آن ها به درون ساختمان نیز وجود دارد.

  1. از عادات غذایی سالم استفاده کنید.

عادات غذایی سالم

اگر غذاهایتان را به روش های نادرست نگه داری کنید، احتمال ورود موش به خانه تان را افزایش می دهید. غذاها نباید در محیط های تاریک و بسته نگه داری شوند. موش ها در چنین محیط هایی فعال خواهند بود. همچنین، نباید غذاها رو در محیط آزاد گذاشت.
بیشتر بخوانید: چرا پارچه های میکروفیبر برای نظافت مناسب هستند

  • غذاها را در زیرزمین خانه نگه داری نکنید.
  • منظور از غذا، غذای حیوانات خانگی نیز هست. برای حیوانات خانگی خود نیز عادات غذایی سالم ایجاد کنید و غذاهایشان را بیرون نگه داری نکنید.
  1. مراقب سیستم لوله کشی باشید.

حفاظت سیستم لوله کشی

لوله هایی که چکه می کنند و لوله های آسب دیده محلی برای پنهان شدن موش ها هستند. با مراقبت و تعمیر سریع لوله ها، موش ها را دور نگه دارید.

  1. درزها و سوراخ ها را ترمیم کنید.

ترمیم درزها و سوراخ ها

در وهله اول، با امن نگه داشتن ساختمان و زیربنای آن، از ورود موش ها جلوگیری کنید. موش ها می توانند از کوچکترین درزها نفوذ کنند، پس تمامی سوراخ ها را ترمیم کنید. دیوارها، سقف و زیربنا را با دقت بالا بررسی و تعمیر کنید.
بیشتر بخوانید: انبار کردن لباس های فصلی به روش درست

  • موش ها می توانند از بیرون از خانه سوراخ هایی را حفر کرده و از طریق آن ها وارد ساختمان شوند. پس مراقب باشید.
  1. محدوده های نزدیک لوله ها را ببندید.

چک کردن دائم لوله ها

اگر دیوارها یا زیرزمینتان دارای منفذ هستند، موش ها می توانند به راحتی از طریق آن ها وارد شوند. یا منافذ را ببندید و یا آن ها را با تورهای سیمی مسدود کنید.
نظافت کار با استفاده از بهترین روش های حاضر، به نظافت منزل شما کمک می کند.

  • می توانید از سیم ظرفشویی برای پر کردن این منافذ استفاده کنید.
  1. تمامی پنجره ها را با توری فلزی بپوشانید.

پوشاندن تمامی پنجره ها

پنجره ها راهی برای ورود موش ها هستند. نمی توان از مردم انتظار داشت که تمام مدت پنجره ها را بسته نگه دارند. به جای آن پنجره ها را با توری بپوشانید.
بیشتر بخوانید: شستشوی لباس با توجه به جنس آن

  • مرتبا توری ها را چک کنید تا سوراخی در آن ها به وجود نیامده باشد.
  1. زیر درها را بپوشانید.

پوشاندن زیر درها

موش ها می توانند از فاصله میان زمین تا در استفاده کرده و وارد ساختمان شوند. این فاصله را پر کنید و در نتیجه چیزی نمی تواند از زیر در وارد ساختمان شود.
اگر برای نظافت منزل ، نظافت ساختمان و یا نظافت محل کار خود به دنبال نظافت کار اقا و یا نظافت کار خانم میگردید می توانید با نظافت کار تماس بگیرید تا در مدت زمان کوتاه برای شما نظافت کار مورد نظر را ارسال کند و از تمیزی خانه، ساختمان و یا محل کار خود لذت ببیرید.

  1. از همسایگان بخواهید که بسته های پستی را به دقت بررسی کنند.

چک کردن داخل بسته های پستی

موش ها می توانند از طریق بسته های پستی بزرگ، به خصوص بسته های حاوی خوراکی، از جایی به جای دیگر بروند.
بیشتر بخوانید: موارد استفاده جوش شیرین در تمیز کردن خانه

  1. هر گونه وسایل باقی مانده و اضافی را از ساختمان دور کنید.

دور ریختن منظم آشغال ها

موش ها عاشق پنهان شدن در توده چوب ها، زباله ها، وسایل دور ریختنی و علف های بلند هستند.
امید واریم که روش های ای که چگونه از شر موش های آپارتمانی خلاص شویم را به صورت کامل بررسی کرده باشیم و برای شما عزیزان مفید باشد.

مژده به عزیزان کرجی عزیز: شعبه نظافت منزل در کرج آماده فعالیت می باشد، میتوانید وارد صفحه نظافت منزل در کرج شوید و درخواست نظافت خود را ثبت کنید.

 

منبع: www.wikihow.com