خانه مرتب - مرتب نگه داشتن خانه - مرتب نگه داشتن خانه بدون صرف تمام وقت خود

مرتب نگه داشتن خانه بدون صرف تمام وقت خود

مرتب نگه داشتن خانه بدون صرف تمام وقت خود. همانطور که می دانید من دوست دارم نکات شما را بشنوم و آنها را در سایت به اشتراک بگذارم. اخیرا در فیس بوک در برخی از گروه ها درباره نحوه مرتب نگه داشتن خانه به طوری که مجبور نباشیم تمام روز را صرف تمیز کردن کنیم، سوال پرسیدم. چنانچه همه ما می دانیم این مساله می تواند یک چالش مداوم با یا بدون کودکان باشد که همیشه با لباس کثیف، گرد و غبار، بهم ریختگی و … همراه است. در پست امروز نظافت کار برخی از روش های خوانندگان درباره چگونگی مرتب نگه داشتن خانه ارائه شده است.

  • وقتی که من در خانه راه میروم، چیزهایی را که در مسیر من قرار دارند را برمیدارم و در جای خود قرار می دهم. با این روش بی دردسر کارهایی را که باید زمان بیشتری برای انجامشان در نظر بگیرم را به راحتی انجام می دهم.
  • مهم نیست که چقدر خسته باشم، پس از اینکه شوهر و بچه ها به رختخواب می روند، من اتاق را مرتب می کنم.
  • میز دستشویی را همیشه مرتب نگه میدارم ، با این کار تمیز کردن میز و رو شویی در شب راحت تر می شود.
  • هر شب ظرف ها را می شویم، میز کابینت ها را تمیز می کنم، اتاق غذاخوری و نشیمن را تمیز کنم و کف اتاق را به سرعت پاک می کنم. من می گویم سریع، اما کل فرایند می تواند چیزی در حدود 1 تا 3 ساعت نسبت به روزی که داشتیم، طول بکشد. ممکن است این کار برای مادران پر کار و خسته، غیر ممکن به نظر برسد، اما من راحت تر می خوابم و مجبور نیستم در رختخواب نگران ظروف و یا کثیفی هایی که فردا باید تمیز کنم باشم. بهترین قسمت صبح است، وقتی در یک جای تمیز راه میروم، این حال مرا خوب می کند و آماده مواجهه با همه چیز می شوم.

شاید با خود بگویید که تمیزکردن خانه چه تاثیراتی به غیر از ظاهر می تواند داشته باشد، مطلب تمیز بودن خانه و تاثیر آن روی سلامت روان و بدن را مطالعه کنید تا متوجه شوید.

  • همه چیز هایی که باید آویزان شوند را، به جای اینکه آنها را روی زمین بیاندازید و یا روی تخت رها کنید آویزان کنید.
  • این یکی دیگر از نکات است که واقعا صبح های مرا تغییر داده است. من ماشین ظرفشویی خود را خالی می کنم و ظرف های غذای صبحانه را در مدتی که منتظر جوش آمدن آب کتری هستم داخل آن قرار می دهم.
  • در حالی که آشپزی می کنید تمیز کنید.

این ها چند مورد از روش هایی بودند که افراد استفاده می کردند تا کل زمانشان را برای نظافت منزل شان هدر ندهند. می توانید آن هایی که برایتان مناسب است را امتحان کنید و در وقتتان صرفه جویی کنید.

 

منبع: www.theorganisedhousewife.com.au