فواید نمک برای نظافت

فواید نمک در نظافت واقعا شگفت انگیز است. نمک ارزان است و من ترجیح میدهم پولم را ذخیره کنم و این چیزی بود که من فهمیدم: نمک به عنوان عامل موثر کار می کند. نمک به عنوان یک کاتالیزور برای سایر مواد تشکیل دهنده مانند سرکه سفید عمل می کند تا قدرت تمیز کردن و ضدعفونی کردن را افزایش دهد و این برای نظافت منزل عالی است.

 

فواید نمک برای شستشو

برای شستشو یک اسفنج نرم ساده را بردارید، مقدار زیادی نمک، جوش شیرین و مایع ظرفشویی را مخلوط کرده و روی آن بپاشید و از آن برای تمیز کردن لوازم خانگی، چینی و غیره استفاده کنید.

سینک ظرفشویی را تمیز کنید. آب داغ و نمک را مخلوط کرده و به طور منظم هر از گاهی روی سینک ظرفشویی بریزید تا از چرب شدن آن جلوگیری کنید.

از نمک و روغن گیاهی برای از بین بردن لکه های سفید ناشی از نوشیدنی و قراردادن ظروف گرم بر روی میزهای چوبی استفاده کنید.

یکی از فواید نمک که بسیار جالب است، تمیز کردن ظروف چرب می باشد. ظروف آهنی میتوانند با کمی نمک و دستمال کاغذی کاملا تمیز شوند.

فنجان های لک دار را تمیز کنید. مقداری نمک و مایع ظرفشویی را مخلوط کرده و با یک دستمال ابری لکه های ناشی از چای و قهوه را پاک کنید.

یخچال ها را تمیز کنید. ترکیبی از نمک و جوش شیرین و آب را می توان برای از بین بردن و ضدعفونی کردن داخل یخچال خود استفاده کرد. این یک راه عالی برای محفوظ نگه داشتن مواد غذایی از مواد شیمیایی است.

ظروف برنجی یا مسی را تمیز کنید. مقادیر مساوی نمک، آرد و سرکه سفید مقطر را مخلوط کنید و بر روی فلز بمالید. بعد از اینکه یک ساعت روی آن ها ماند، با یک پارچه نرم یا برس و یا با پارچه خشک تمیز کنید.

قسمت های زنگ زده را با مخلوط نمک و آب لیمو تمیز کنید. این مخلوط را روی زنگ زدگی بکشید، بگذارید بماند و سپس خشك كنید و با پارچه خشک و نرم تمیز کنید.

شیشه قهوه جوش را تمیز کنید. نکته مورد علاقه نظافت کار : نمک و یک کاسه یخ را به یک ظرف قهوه اضافه کنید، آن را به آرامی در حال چرخش بشویید. نمک می سوزاند، و یخ به آن کمک می کند تا بهتر عمل کند.

رفع لکه سفید و زنگ زدگی. لکه های رنگی را با مخلوط آب لیمو و نمک تمیز کنید و این  محلول لکه ها را به طور طبیعی سفید میکند و در آخر با پارچه مرطوب تميز کنید.

یکی دیگر از فواید نمک در تمیز کردن شومینه است. هنگامی که شما آماده برای روشن کردن آن در شب هستید اما آتش هنوز کم می سوزد، شعله های آتش را با نمک بیشتر کنید. سوختن آتش سریع تر می شود، بنابراین با خفگی کمتر نسبت به زمانی که شما می خواستید آن را تندتر کنید. با این روش نظافت نیز راحت تر است، زیرا نمک به سوختن خاکستر کمک می کند و خاکستر را به راحتی محو می کند.

حذف لکه ها از چوب. نشانه هایی از شیشه یا بطری در یک میز چوبی باقی مانده است. آنها را با مخلوط کردن 1 قاشق چای خوری نمک با چند قطره آب ناپدید می کنند. به آرامی با پارچه نرم یا اسفنجی روی لکه ها را بپوشانید و آن را روی لکه ها بکشید تا کاملا از بین بروند.

زباله ها را دفع کنید . آیا یک بوی ناخوشایند از سطل زباله شما به مشام میرسد؟ آن را با نمک از بین ببرید. فقط 1/2 فنجان نمک را در آن بریزید، آب سرد را باز کنید و شروع به شستن کنید. نمک اثرات باقی مانده و بو های بد را خنثی می کند.

این روش ها در واقع برای محیط زیست هم خوب هستند. اگر خودتان مایل به تمیز کردن خانه نیستید می توانید آن را به ما بسپارید. برای اطلاعات بیشتر وارد صفحه قیمت نظافت منزل شوید.

 

منبع: www.thinkmaids.com