خانه - خوشبو کردن خانه - خوشبو کردن خانه با روش های ساده

خوشبو کردن خانه با روش های ساده

خوشبو کردن خانه با روش های ساده. دوست دارید وقتی به خانه خود وارد می شوید بوی خوبی احساس کنید؟ و یا وقتی کسی وارد خانه شما می شود از بوی خوب خانه شما تعریف کند؟ بعضی از این بو ها خاطرات زیادی را برای شما زنده می کنند، به عنوان مثال، بوی متفاوت خانه پدربزرگ و مادربزرگ.
ساده ترین و ارزان ترین روش برای خوشبو کردن خانه این است که پنجره ها و درها را باز کنید. هوای تازه بوی بد را از خانه بیرون می کند و بوی تازه و تمیزی به آن می بخشد. با این حال، این روش در شرایط هوایی نامعتدل مانند زمستان و تابستان موثر نیست.
خوشبختانه راه های ارزان مختلفی برای خوشبو کردن خانه وجود دارد. اولین گام این است که بوی بد خانه را رفع کنید. شما می توانید از نکات و ترفند های نظافت کار برای ایجاد عطری تازه در خانه استفاده کنید.

 

فرش

فرش ها بوهای ناخواسته ای را از وسیله های دیگر خانه، بچه ها یا حیوانات خانگی جذب می کند. شما می توانید با استفاده از جوش شیرین و دارچین فرش را تمیز کنید و به سرعت این بوها را از بین ببرید. ترکیبی برابر از این دو را داخل یک بطری اسپری بریزید. این محلول را بر روی فرش اسپری کنید و بگذارید تقریبا بیست دقیقه بماند. فرش را مانند همیشه جارو برقی بکشید. این کار باعث می شود  فرش های شما بوی تازگی دهند. برای از بین بردن بوی نامطبوع، می توانید از تمیز کننده های فرش آماده نیز استفاده کنید.

 

از عطر های درست شده بر روی اجاق گاز استفاده کنید

عطر هایی که با استفاده از اجاق گاز درست می شوند، یک روش عالی برای تمیز کردن خانه شما در هر زمانی هستند. برش هایی از برخی میوه ها مانند لیمو، پرتقال، سیب، میخک، گیاهان انتخابی و… را داخل یک قابلمه بریزید سپس داخل آن را آب بریزید و اجازه دهید تا با حرارت کم بجوشد. هر سی دقیقه یکبار، مقدار کمی آب را به قابلمه اضافه کنید. بخار آن، رایحه خوبی را در سراسر خانه شما پخش می کند. این یک ترفند عالی به خصوص زمانی که منتظر مهمان هستید است.

 

همچنین می توانید از این مطلب در مورد ساخت خوشبو کننده خانگی استفاده کنید و نحوه ساخت خوشبو کننده خانگی و طبیعی را بیاموزید.

 

پخت غذایی خوشمزه

پخت برخی از غذاها باعث می شود که خانه شما بوی خوبی به خود بگیرد. سرخ کردن پیاز نمونه ای از این بو ها است. اگر برای شام منتظر مهمان هستید، با سرخ کردن پیاز قبل از اینکه دوستانتان بیایند شروع کنید. تمام مهمانان شما با بوی معطر یک وعده غذای خانگی استقبال خواهند شد. شما همچنین می توانید برخی از نان ها و شیرینی ها را بپزید که عطری گرم و خوشمزه به خانه شما می دهند. سعی کنید از تهیه غذاهای چرب یا استفاده از موادی که دارای عطرهای تند هستند مانند سیر اجتناب کنید.

 

دیفیوزر با روغن اسانس

دفیوزرها (دستگاه پخش کننده عطر) اکنون بسیار محبوب هستند، مخصوصا اگر حاوی روغن های اسانس نیز باشند. استفاده از آنها آسان است، زیرا تمام کاری که شما برای خوشبو کردن خانه تان باید انجام دهید این است که آن را با آب پر کنید، چند قطره روغن اسانس اضافه کنید و آن را روشن کنید. دفیوزر هوایی را ایجاد می کند که عطر و بوی روغن اسانس مورد نظر را در کل خانه شما پخش می کند. روغن اسانسی که استفاده می کنید، عطر و بوی خانه شما را تعیین می کند. شما می توانید ، عطر های مختلف را امتحان کنید تا بوی دلخواه خود را پیدا کنید. همچنین شما می توانید چندین روغن اسانس را در یک زمان ترکیب کنید تا عطر و بوی مورد علاقه خود را دریافت کنید.
 
البته انتخاب دیگری هم وجود دارد که استفاده از خوشبو کننده های شیمیایی است. اما آیا این خوشبو کننده ها مضر هستند؟ می توانید برای اطلاع بیشتر درمورد این موضوع، پست خوشبو کننده هوا خطرناک است یا نه؟ را مطالعه کنید.

 

لباس ها را بشویید

یکی از بهترین عطرها در خانه، بوی لباسهای تمیز است. اگر می خواهید خانه بوی دلپذیر داشته باشد، شروع به شستن کنید. برای افزایش رایحه، شما می توانید هنگام شستن لباس ها از موادی که خوشبو کننده دارند استفاده کنید. با این روش می توانید این ترفند را انجام دهید.

 

تمیز کردن خانه

نظافت منزل یک روش طولانی مدت برای از بین بردن بوی بد در خانه است. برای تمیز کردن تمام سطوح مانند مبلمان و کانتر آشپزخانه، از مواد شوینده و چند قطره سرکه استفاده کنید. شما همچنین می توانید از خوشبو کننده پارچه استفاده کنید و آن را بر روی مبل ها و پرده خود اسپری کنید و به آنها بوی تازه و دوست داشتنی بدهید.
بخشی از تمیزکاری شامل دور انداختن فرش های قدیمی، برداشتن حوله های مرطوب و کهنه از حمام و مرتب کردن خانه است. همچنین به حمام توجه کنید تا از رشد قارچ ها در درب مرطوب و طاقچه جلوگیری شود.
آشپزخانه می تواند یک منبع عمده بو باشد، به همین دلیل سطل زباله باید به طور منظم تمیز شود. یک راه حل استفاده از سرکه و جوش شیرین است که باعث تمیز شدن سطل زباله می شود و بوی خوبی به آشپزخانه می دهد.

 

افزودن گیاهان به خانه

گیاهان نه تنها به خانه ها زیبایی می دهند و به فضای خانه طراوت و زندگی می بخشند، بلکه هوای خانه را نیز تمیز می کنند. بعضی از گیاهان دارای بوی دلپذیر هستند و برای فضای داخل خانه مناسب هستند. سوسن، پونه کوهی، ارکیده، گل رازقی و اکالیپتوس جزو گیاهانی هستند که می توانند در داخل خانه قرار گیرند. علاوه بر این، قرار دادن سبزی تازه مانند نعناع در آشپزخانه می تواند شعف انگیز باشد.
برخی از این ترفندها را برای ایجاد طراوت و تازگی در خانه انجام دهید. به یاد داشته باشید که همواره هوایی تازه به خانه خود دهید.

 

منبع: www.outofsightcleaning.com