خانه تمیز - تمیز کردن کامل خانه - تمیز کردن کامل خانه به چه معناست و چطور انجام می شود؟

تمیز کردن کامل خانه به چه معناست و چطور انجام می شود؟

تمیز کردن کامل خانه به چه معناست و چطور انجام می شود؟ همه ما معمولا تا وقتی که نیاز به تمیز کردن قسمت هایی از خانه نباشد، آن را تمیز نمی کنیم. ممکن است داخل فر پر از دود و کثیفی شود و یا داخل مایکروویو به قدری کثیف شود که گویی بچه ها مسابقه رنگ آمیزی داشته اند. زمانی که شما با چنین وضعیت چرب و کثیفی مواجه می شوید، تمیز کردن تبدیل به یک کار بزرگ و سخت می شود. وقت آن است که این رویه را کنار بگذارید و به یک تمیز کاری حرفه ای و تمام و کمال بپردازید! تمیز کردن کامل، مستلزم تمیز کردن یا شستن کفپوش، کابینت، پنجره ها، فرش و درب ها است. شما همچنین نیاز به تمیز کردن پره پنکه سقفی، وسایل روشنایی، پرده ها و خوش بو کردن آشپزخانه و دستشویی و حمام دارید.

 

تمیز کردن کلی خانه یا تمیز کردن کامل خانه

حداقل یک بار در سال باید تمام خانه را از گرد و غبار و آلودگی ها تمیز کنید و خانه خود را پاکیزه تر و محیط زیست سالم تری را فراهم کنید. با این حال، تمیز کردن کامل هر اتاق از خانه شما می تواند یک کار خسته کننده باشد و اگر چنین است، شما می توانید از شرکت های خدماتی کمک بگیرید و فردی را برای انجام این کار استخدام کنید. این افراد متخصص در امر تمیز کردن در شرایطی که شما درگیر مشکلات زندگی روزمره و کار، خانواده و زندگی اجتماعی هستید و به سختی می توانید خانه خود را تمیز کنید، این کار را برایتان انجام می دهند. برای استفاده از خدمات تمیزکاری می توانید با مراجعه به صفحه تعرفه نظافت منزل به صورت آنلاین خدمات نظافت کار را سفارش دهید.
اگر برای اولین بار است که از خدمات تمیزکاری استفاده می کنید، شاید نیاز داشته باشید تا پست استخدام سرویس نظافت برای اولین بار را مطالعه کنید.
به طور معمول، تمیز کردن کامل، قسمت هایی را شامل می شود که به طور معمول شامل تمیز کاری روزانه و بهاری نمی شود. این قسمت ها عبارتند از:

  • پشت وسایل آشپزخانه مانند ماشین لباسشویی، اجاق گاز و جرم های زیر سینک.
  • تمام گوشه های اتاق که تار عنکبوت بسته است
  • داخل درب های پاتیو و قاب پنجره
  • داخل فر و فراموش نکنید شیشه درب فر
  • خارج و داخل همه پنجره ها
  • تمیز کردن رسوبات از تمام کاشی های آشپزخانه، کاشی های حمام، شیر های آب، سر دوش، و …

 

تمیز کردن کامل لوازم موجود در خانه

راز داشتن یک خانه سالم و شاد، نگهداری درست از خانه است و شما بدون تمیز کردن کامل خانه نمی توانید به آن دست یابید. به طور معمول، نظافت منزل به صورت زیر انجام می شود:
تمیز کردن گرد و غبار و استفاده از جارو برقی: مکان هایی که به سختی قابل دسترسی هستند، مانند وسایل روشنایی، پنجره ها و بالای کابینت ها باید کاملا تمیز شوند. به طور معمول، شما باید تمام قسمت هایی را که دسترسی به آنها سخت است را تمیز کنید.
کابینت یا دراور: کابینت ها و دراورهای خود را یکی پس از دیگری خالی کنید و سپس آنها را با یک پارچه تمیز کنید. سپس آنها را جاروبرقی بکشید و همچنین می توانید از اسپری تمیز کننده نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که جایی که به راحتی قابل دیدن نیستند را نیز تمیز کنید، تا کابینت شما به طور کامل تمیز شود.
مبل ها و صندلی ها: همه کوسن ها را بردارید تا به تمام قسمت های مبل برای تمیز کردن و جارو کردن موهای حیوانات و بقایای میان وعده، پاپ کورن و …  دسترسی پیدا کنید. همچنین، می توانید مبل ها را جلو بکشید تا پشت آنها را نیز جارو بکشید و تمام قسمت هایی را که گرد و خاک نشسته اند تمیز کنید.
فرش: تمیز کردن فرش اساس تمیز کردن کامل است. برای اطمینان از سلامت همه اعضای خانواده و لذت بردن از فضای داخل خانه، باید لکه ها و گرد و غبار را از فرش خود تمیز کنید.
پرده ها: تمیز کردن کامل بدون تمیز کردن پرده ها تکمیل نمی شود، برای تمیز کردن، بر روی آنها سرکه اسپری کنید و سپس آنها را خوب تمیز کنید.
برای افزایش سرعت نظافت خانه تان مطلب افزایش سرعت تمیزکاری با 10 نکته مفید به افزایش سرعت شما در نظافت کمک خواهد کرد.
شیر آب: شیر های آب و سر دوش های خود را با سرکه بشویید، همچنین تمیز کردن دستگاه های هوا ده را فراموش نکنید.
پنجره: قاب پنجره ها و طاقچه ها را جاروبرقی بکشید و حشرات و تار عنکبوت های دور پنجره را تمیز کنید.
سطل زباله: سطل های زباله، سطل های بازیافت، گلدان ها و سطل کاغذ های باطله را تمیز و پاک سازی کنید.
درب ها: درب ها و قاب درب آنها را از هر گونه گرد و غبار، اثر انگشت و لکه ها پاک کنید.
پنکه های سقفی:  گرد و غبار را از پره های پنکه سقفی پاک کنید.
آشپزخانه: شما می توانید از سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن سینک، مایکروویو، اجاق گاز ، کابینت ها، یخچال و فریزر و ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
حمام: پرده های دوش خود را جدا کنید و آنها را بشویید. همچنین توالت، جا مسواکی و دوغاب کاشی ها را از گرد و خاک و کثیفی ها تمیز کنید.

 

منبع: www.outofsightcleaning.com