فریزر - تمیز کردن فریزر - ترفندهایی برای تمیز کردن فریزر

ترفندهایی برای تمیز کردن فریزر

ترفندهایی برای تمیز کردن فریزر. فریزر یک دستگاه ذخیره سازی مواد غذایی برای طولانی مدت است که به راحتی آنچه در آن وجود دارد فراموش می شود. اغلب مردم در تمیز کردن یخچال و فریزر بسیار عالی هستند، اما تمایل دارند که فریزر را فراموش کنند.

مواد غذایی ریخته شده در فریزر، اغلب برای مدت طولانی تمیز نمی شوند و در گوشه و کنارهای فریزر انباشته می شوند. مواد غذایی باقی مانده از شام و دیگر موارد معمولا در فریزر قرار می گیرند که در طولانی مدت باعث ایجاد بوی بد در آن می شوند. لازم است که هر چند ماه یکبار زمانی برای تمیز کردن فریزر اختصاص داده شود.

تمیز کردن فریزر می تواند کاملا چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر مقدار زیاد یخ زدگی ایجاد شده باشد. با این حال، با فریزرهای مدرن تر، شما احتمالا با این مشکل مواجه نخواهید شد.

بسته به اندازه و محتوای فریزر برای ساده سازی روند، شما حداقل برنامه ریزی برای یک روز را نیاز دارید تا این کار را انجام دهید. در مقاله امروز، نظافت کار چند نکته برای تمیز کردن فریزرها را برایتان آماده کرده است.

 

خارج کردن تمام مواد غذایی

اگر فضای کافی در یخچال وجود داشته باشد می توانید برخی از مواد غذایی را در آنجا قرار دهید. شما همچنین می توانید مواد غذایی فاسد و بسیار قدیمی یا غیر قابل تشخیص در داخل یخچال را دور بریزید تا فضای کافی به وجود آید. اگر هنوز فضای کافی برای تمام مواد غذایی شما وجود ندارد، شما باید خنک کننده های بزرگتری را تهیه کنید. یک لایه از یخ در کف آن قرار دهید. پس از انتقال همه غذاها در خنک کننده، لایه دیگری از یخ روی مواد غذایی قرار دهید. اگر فکر می کنید فرایند تمیز کردن فریز زمان زیادی نمی برد، می توانید غذا را در محدوده آشپزخانه قرار دهید.

 

خاموش کردن و از برق کشیدن فریزر

مطمئن شوید که فریزر به طور کامل از برق جدا شده است. این امر موجب جلوگیری از وقوع شوک الکتریکی و برق گرفتگی در طی فرآیند یخ زدایی و تمیز کردن می شود. همچنین، سرعت ذوب شدن یخ در فریزر را افزایش می دهد. علاوه بر این، شما باید فریزر را حرکت دهید تا از آسیب دیدن کف آشپزخانه در حین تمیز کردن جلوگیری شود. در صورت لزوم، حوله های قدیمی یا روزنامه هایی را در زیر فریزر قرار دهید.

 

یخ زدایی فریزر

طراحی هر فریزر متفاوت است. شما باید به دستورالعمل های مربوط به یخ زدایی فریزر خود مراجعه کنید. اگر شما نمی توانید کتابچه راهنمای خود را پیدا کنید، می توانید به وب سایت سازنده برای کپی دیجیتال آن مراجعه کنید. اگر زمان شما کوتاه است، دو راه برای افزایش سرعت فرآیند یخ زدایی وجود دارد.

  1. آب داغ را در یک کاسه بزرگ ریخته و داخل فریزر قرار دهید. درب را ببندید و اجازه دهید بخار داغ یخ های فریزر را ذوب کند. بسته به میزان یخ موجود، ممکن است نیاز باشد چندین بار این کار را انجام دهید.
  2. از یک سشوار با گرمای کم استفاده کنید. هوا گرم را با دقت به داخل فریزر هدایت کنید. یخ های در حال ذوب نباید به هیچ وجه با سشوار در تماس باشند زیرا ممکن است باعث ایجاد برق گرفتگی شود.

 

برای آگاهی از تعرفه خدمات نظافتی نظافت کار و سفارش خدمات، به صفحه تعرفه نظافت منزل مراجعه کنید.

 

تمیز کردن

مقدار زیادی آب در پایین فریزر به دلیل یخ های ذوب شده می ریزد. از یک ظرف برای خارج کردن بیشتر آب استفاده کنید. شما همچنین می توانید از یک حوله برای پاک کردن آب باقی مانده در دستگاه استفاده کنید. اگر قفسه های قابل حمل وجود دارد، آنها را از فریزر خارج کنید. برای پاک کردن و تمیز کردن لکه های سخت از یک اسفنج و آب گرم صابون استفاده کنید. قفسه ها را به طور کامل بشویید و اجازه دهید خشک شوند. برای تمیز کردن دیوارهای فریزر، از سرکه یا جوش شیرین و مواد شوینده استفاده کنید. حوله نرم را در محلول قرار داده و به آرامی داخل دستگاه را تمیز کنید. شما همچنین می توانید محلول را در یک بطری اسپری بریزید. مقدار کمی از محلول را اسپری کنید و سپس با پارچه دیواره ها را پاک کنید. این مرحله را چندین بار تکرار کنید تا لکه ها به طور کامل پاک شوند. می توانید از مسواک استفاده کنید و مواد غذایی سخت تر را تمیز کنید. فضای داخلی فریزر را آب کشی کنید. همچنین برای تمیز کردن دیواره های خارجی فریزر از آب گرم و صابون استفاده کنید.

 

دستگاه را خشک کنید

از پارچه های میکروفیبری یا حوله های کاغذی برای خشک کردن دیوارهای داخلی فریزر استفاده کنید. برای جلوگیری از یخ زدگی، تمام رطوبت را از بین ببرید. برای از بین بردن بوی ناخواسته، یک کاسه زغال چوب فعال در فریزر قرار داده و درب را ببندید.

 

یخچال را روشن کنید

بسیاری از تولید کنندگان توصیه می کنند که فریزر حداقل 6 ساعت قبل از قرار دادن هر گونه مواد غذایی روشن شود. پس از این مدت، می توانید تمام مواد غذایی منجمد را در فریزر قرار دهید. غذا را با توجه به طول زمان انجماد آن در انتهای فریزر قرار دهید و مرتب کنید.

در حقیقت روش ساده ای برای تمیز کردن فریزر وجود ندارد. به همین دلیل، می توانید با تمیز کردن فریز سه بار در سال در کنار زمانی که برای نظافت منزل تان می گذارید، فرآیند را کوتاه کنید.

 

منبع: www.outofsightcleaning.com

 

مطالب پیشنهادی مشابه:

بوزدایی و تمیزکردن یخچال