نقطه های جمع شدن میکروب ها

نقطه های جمع شدن میکروب ها

در این مقاله قصد داریم نقطه های جمع شدن میکروب ها را بررسی کنیم پس با نظافت کار همراه باشید و از شر میکروب ها راحت شوید.
نظافت و پاکیزگی محل  کار یا مدرسه می تواند باعث حضور بیشتر کارمندان و دانش آموزان و کاهش غیبت آنان شود. با این وجود، نظافت عادی و روزانه  برای اطمینان از این که  افراد مراجعه  کننده به این  مکان ها بیمار نشوند کافی نیست. نقاطی در ساختمان ها وجود دارد که محل تجمع میکروب ها محسوب می شود وممکن است هنگام نظافت نادیده گرفته شود یا  کاملا تمیز نشود. آموزش های گسترده ای در رابطه با نقطه های جمع شدن میکروب ها  در ساختمان های مختلف به  خدمه هایی  که  طبق  آیین نامه  نظافتی استخدام شده اند،  ارائه شده است. بنابراین آن ها می توانند خدمات نظافتی دقیق و صحیحی را با رعایت اصول بهداشتی در ساختمان شما انجام  دهند.
بیشتر بخوانید:  افزایش سرعت تمیزکاری با 10 نکته مفید

نظافت شیر آب ظرفشویی

بیشتر سینک ها در انتهای شیر آب یک فیلتر هوای فلزی دارند که بستری برای رشد باکتری هاست. این فیلتر همیشه مرطوب است و میکروب ها می توانند به راحتی به دست ها یا ظروفی که در ظرفشویی شسته می شوند منتقل شوند.
اگر برای نظافت منزل ، نظافت ساختمان و یا نظافت محل کار خود به دنبال نظافت کار اقا و یا نظافت کار خانم میگردید می توانید با نظافت کار تماس بگیرید تا در مدت زمان کوتاه برای شما نظافت کار مورد نظر را ارسال کند و از تمیزی خانه، ساختمان و یا محل کار خود لذت ببیرید.

نظافت سیفون زیر ظرفشویی

اگر ظرفشویی شما سیفون دار باشد این سیفون یکی دیگر از نقطه های جمع شدن میکروب ها محسوب می شود. ظرفشویی بیش از 500  هزار باکتری را در خود جای می دهد که این رقم هزار برابر مقدار باکتری است که در صندلی توالت فرنگی وجود دارد.
بیشتر بخوانید: راهنمای تمیزکاری سریع خانه

نظافت مخزن صابون مایع

آیا می دانستید که 25 درصد از مخازن صابون مایع توالت ها آلوده به باکتری های مدفوع هستند؟ لازم است که  توالت ها  با دقت و کامل  نظافت شوند و خدمه آموزش دیده  آیین نامه نظافتی می دانند که مخزن  صابون مایع  یکی از مهم ترین  نقاطی است که باید تمیز شود.
بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی

 نظافت میزها

در واقع سطح میزها می توانند بیش از توالت محل کار به میکروب آلوده باشند. ممکن است میزها 400 برابر بیشتر از داخل  کاسه توالت به باکتری آلوده باشند.  میزها  به  اندازه توالت و در فواصل کوتاه نظافت  نمی شود.
بیشتر بخوانید: اهمیت حفظ تمیزی منزل

نظافت پادری ها

پادری های واقع در وروردی و خروجی ساختمان همیشه یکی از آلوده ترین مکان ها هستند زیرا جزء معدود نقاطی هستند که هرکسی هنگام ورود یا  خروج از ساختمان  از روی آن عبور می کند. بنابراین هنگام انجام نظافت روزانه این پادری ها باید اندکی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
بیشتر بخوانید: نکاتی برای داشتن خانه ای تمیز و مرتب

دسته های چرخ خرید در فروشگاه ها

در طول روز دست افراد و کودکان زیادی با این دسته ها تماس دارد. بنابراین محلی برای تجمع میکروب هاست و بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای دستمال مرطوبی را در اختیار مشتریان قرار می دهند تا قبل از استفاده از چرخ خرید دسته آن را تمیز کنند.

پمپ بنزین

آیا میدانستید 71 درصد نازل های  پمپ بنزین بستری مناسب برای رشد میکروب ها هستند. به راحتی میتوانید با استفاده از دستکش یک بار مصرف از ویروسی شدن دست های خود جلو گیری کنید.
نظافت منزل در کرج آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد. میتوانید وارد صفحه نظافت منزل در کرج شوید و درخواست نظافت چی در کرج را ثبت کنید.

ظرف سس در رستوران ها

ظرف سس معمولا از میزی به میز دیگر و از شخصی به شخص دیگر جابجا می شود و در طول  روز به ندرت  تمیز می شود. باکتری ها تولید می شوند و وقتی مهمان ها  وارد رستوران می شوند و از آن خارج می شوند میکروب ها می توانند از فردی به  فرد دیگر منتقل  شوند. این امر در مورد ادویه جات  مشترک در اتاق استراحت  محل  کار نیز صدق می کند.

منوی رستوران

تصور کنید وقتی ظرف سس در رستوران تا این اندازه آلوده به میکروب است ، منوی رستوران که به محض نشستن فرد روی صندلی به  دست او داده  می شود چه  وضعیتی دارد .این منوها  بلافاصله پس از سفارش دادن مهمان مجددا جمع  آوری می شود و در پشت جایگاه مهماندار گذاشته می شود تا در اختیار مهمان بعدی قرار گیرد. این منوها معمولا فقط در پایان روز تمیز می شوند.

نظافت درزگیر درب یخچال

همه ما حواسمان به تمیز کردن دیواره و قفسه های یخچال و حتی دستگیره های آن هست اما تمیز کردن  درزگیر درب یخچال معمولا فراموش می شود. باکتری ها و مواد غذایی  یا  نوشیدنی های ریخته شده می توانند وارد شکاف ها و درزهای درزگیر شوند و از آن به عنوان بستری برای رشد بیشتر استفاده کنند. اگر این میکروب ها در سایر نقاط یخچال  منتشر شوند مشکلات  بیشتری به وجود خوهد امد.
بیشتر بخوانید: بوزدایی و تمیزکردن یخچال