نظافت پنجره ها و شیشه ها

نظافت پنجره ها و شیشه ها

نظافت پنجره ها و شیشه ها جزو اساسی ترین و مهم ترین مسائل نظافتی به حساب می آید. این امر میتوانید به صورت هفتگی، ماهانه و یا شش ماهه انجام شود و فرایند نظافت آن کاملا بستگی به روحیه شما دارد.
هدف از نظافت پنجره ها و شیشه ها داشتن پنجره ها و آینه های فوق العاده تمیز در محیط های تجاری و مسکونی می باشد و شامل موارد و اصولی است که با هم آن ها را بررسی میکنیم:
اگر به نیروی نظافتی در کرج نیاز دارید میتوانید وارد صفحه نظافت منزل در کرج شوید و درخواست نظافت چی خود را به ثبت برسانید

آماده کردن تجهیزات برای نظافت پنجره ها و شیشه ها

تمام تجهیزاتی که برای پاک کردن شیشه لازم است را آماده کنید و آن ها را به محیط کار ببرید. برای پنجره های داخلی و یا پنجره های بیرونی که نزدیک به کف زمین قرار دارند، ابزار اولیه تمیز کردن شیشه کافی است. برای پنجره هایی که در ارتفاع بالاتری قرار دارند، نیاز است از نردبان و یا بالابر هایی استفاده کنید که سفت و محکم هستند. این کار ریسک افتادن و بروز حادثه را هم کم می کند.
بیشتر بخوانید: چرا پارچه های میکروفیبر برای نظافت مناسب هستند

تمیز کردن پنجره ها و آینه

تمام سطح پنجره را با لایه ای نازک از اسپری شیشه شوی بپوشانید. با وجود اسپری های شیشه شوی، شیشه هایی که گرد و خاک زیادی دارند، بهتر و راحت تر تمیز می شوند. چرا که این اسپری ها چرک ها و لکه ها را سریعتر از بین می برند.
اگر بر روی پنجره هم سطوح یا برجستگی هایی وجود دارد که باید پاک شوند، استفاده از دستگاه هایی که به صورت اتوماتیک این سطوح را پاک می کنند بهترین کار است.  دستگاهی وجود دارد که با استفاده از آن می توان به راحتی برجستگی های روی قاب پنجره ها را پاک کرد. این دستگاه ها می توانند سطوح و برجستگی های خیلی بزرگ، حتی به اندازه یک در را بدون هیچ زحمتی پاک کنند.
اگر به نظافت منزل در غرب تهران نیاز دارید میتوانید با نظافت کار تماس بگیرید و درخواست نیروی نظافت منزل در غرب تهران را ثبت کنید.

پر کردن فرو رفتگی های چهارچوب پنجره

ماله را بردارید و آن را به آرامی به چهارچوب پنجره بچسبانید. ماله را طوری نگه دارید که تنها قسمت کمی از آن با پنجره تماس داشته باشد. با کمی فشار، فرورفتگی درون چهارچوب پنجره را پر کنید. سپس قسمت های اضافی آن را با حوله پاک کنید. برای درست کردن گوشه های چهارچوب پنجره هم از ماله استفاده کنید. ماله را مدام در دو ضلع زاویه پنجره جابجا کنید تا در نهایت همان طرحی که مد نظرتان است ایجاد شود. در نهایت قسمت های اضافی را پاک کنید.
هنگامی که در حال انجام این مراحل هستید، از فشار یکسانی استفاده کنید و بخش عمده ماله را روی محیط نمدار قرار دهید. با این کار تیغه های ماله تان دوام بیشتری خواهند داشت و دیگر روی شیشه خش نمی اندازند.
بیشتر بخوانید: روش ساخت شیشه پاک کن خانگی و طبیعی

استفاده از آب دی یونیزه شده برای پاک کردن پنجره ها

می توان برای اندازه گیری اجرام درون آب از TDS (مقدار جامدات حل شونده) استفاده کرد. اگر آب خالص نباشد، ناخالصی های آن بعد از پاک کردن شیشه روی سطح آن باقی می مانند. برس را با زاویه 20 درجه به سمت شیشه نگه دارید. این زاویه بیشترین فشار را بر پنجره وارد می کند. کارتان را با اسپری کردن آب دی یونیزه شده به گوشه های چهارچوب پنجره آغاز کنید. پنجره را از بالا به پایین تمیز کنید. می توانید در پاک کردن پنجره از حرکت زیگزاگی استفاده کنید. پنجره را کاملا پاک کنید و این کار را یک مرتبه دیگر نیز تکرار کنید. چون در حال استفاده از آب خالص هستید، پنجره تان پس از خشک شدن تمیز تمیز خواهد بود. (زیرا آب دی یونیزه شده هیچ ناخالصی ندارد که به پنجره بچسبد.)
اگر به نظافت دفتر کار و شرکت در غرب تهران نیاز دارید میتوانید با نظافت کار تماس بگیرید و درخواست نیروی نظافت دفتر کار و شرکت در غرب تهران را ثبت کنید.

تمیزکاری نهایی پنجره ها و شیشه ها

اگر پاک کردن شیشه ها را با دست انجام داده اید، با دستمالی خشک روی تمام پنجره بکشید تا اگر قطره ای آب یا شوینده به صورت تصادفی روی آن پاشیده شده است پاک شود. دستمالتان را بشویید. اسفنجتان را بچلانید و آن را آویزان کنید تا خشک شود. تمام سطل ها و تجهیزات را بشویید.

 

منبع: نظافت پنجره ها و شیشه ها