جوش شیرین - موارد استفاده جوش شیرین - موارد استفاده جوش شیرین در تمیز کردن خانه

موارد استفاده جوش شیرین در تمیز کردن خانه

موارد استفاده جوش شیرین در تمیز کردن خانه. جوش شیرین در مقایسه با مواد شیمیایی موجود در بازار سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. خوشبختانه شما می توانید از آن برای تمیز کردن وسایل مختلف خانه استفاده کنید. تنها چیزی که شما نیاز دارید، چند ماده دیگر برای ترکیب و تکمیل آن است. همچنین یک روش ارزان و موثر در هنگام ضدعفونی سطوح و وسایل دیگر خانه است. جوش شیرین چربی های موجود در خانه شما را تمیز می کند و خانه شما را پاکیزه می کند. در مطلب امروز نظافت کار به برخی از برجسته ترین کاربرد های جوش شیرین در تمیز کردن خانه اشاره شده است.

 

چند نمونه از موارد استفاده جوش شیرین

تمیز کردن گرفتگی زهکش فاضلاب

قبل از اینکه تلفن خود را برای تماس با لوله کش بردارید، از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. اگر گرفتگی خیلی شدید و زیاد نباشد نیازی به لوله کش نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فنجان جوش شیرین داخل زهکش بریزید. سپس مقداری سرکه بریزید و منتظر صدای واکنش آن دو باهم و آزاد شدن گاز باشید. پس از حدود پانزده دقیقه، تخلیه را با آب گرم بکشید.

 

تمیز كردن تخته ی زیر ساطور

تمیز کردن و پاکسازی تخته های زیر ساطور باید یک کار مکرر در آشپزخانه باشد. این تخته ها در طول مدت زمان کوتاهی آلودگی ها را جذب می کنند و می توانند برای سلامتی شما و خانوادتان مضر باشند. تمیز کردن این تخته ها کار آسانی است به خصوص اگر شما از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین و مقدار برابر نمک را به داخل فنجان بریزید و سپس آب نصف یک لیمو را گرفته و داخل فنجان بریزید. به صورتی که یک خمیر به دست آید. سپس از خمیر برای تمیز کردن تخته استفاده کنید.

استفاده دیگر جوش شیرین در تمیز کردن فر است، پست تمیز کردن فر با روشی آسان را مطالعه کنید تا متوجه شوید.

 

تمیز کردن لکه های فرش

مقدار قابل توجهی جوش شیرین را در قسمتی که لکه ایجاد شده است بریزید. این کار رطوبت قسمت لک شده را جذب می کند. بعد از چند دقیقه آن قسمت را جاروبرقی بکشید. مرحله بعدی این است که با استفاده از مخلوطی از آب گرم و یک قاشق غذاخوری سرکه قسمت لک شده را تمیز کنید. تمیز کردن را از بیرون به داخل انجام دهید. مطمئن شوید که لکه از فرش به پارچه منتقل شده است. اجازه دهید که خشک شود.

اگر منزل شما در غرب تهران است و به نظافت منزل در غرب تهران نیاز دارید میتوانید با نظافتکار تماس بگیرید و درخواست نیرو نظافت منزل در غرب تهران را سفارش دهید.

تمیز کردن توالت

شاید بخواهید در زمانی که به نظافت منزل تان اختصاص می دهید، برای تمیز کردن توالت از موادی طبیعی استفاده کنید. برای انجام این کار، شما نیاز به نیم فنجان جوش شیرین و بوراکس و یک فنجان سرکه دارید. ابتدا سرکه را بر روی دور تا دور توالت که کثیف است بریزید. سپس مخلوط جوش شیرین و بوراکس را بر روی آن بپاشید. حدود بیست دقیقه صبر کنید و بعد توالت را با آب تمیز بشویید.

 

تمیز کردن سینک

جوش شیرین هم برای سینک هایی با جنس فولاد ضد زنگ و هم با جنس پورسلین قابل استفاده است. داخل سینک خود جوش شیرین بریزید و بدون هیچ سابیدن و ایجاد خراشی جرم ها و چربی ها را از بین ببرید. شما می توانید خوش بو کننده های مختلفی را به محلول جوش شیرین خود اضافه کنید و آشپزخانه خود را خوش بو کنید.

از دیگر موارد استفاده جوش شیرین اینکه شما حتی می توانید با استفاده از جوش شیرین و چند مواد دیگر قرص ماشین ظرفشویی خانگی داشته باشید.

 

تمیز کردن قابلمه ها و ماهیتابه ها

مقدار قابل توجهی جوش شیرین را داخل هر یک از وسیله ها بریزید و پس به آن آب داغ اضافه کنید. اجازه بدهید ماهیتابه و یا قابلمه سوخته شما یک شب خیس بخورد و شل شود و سپس به راحتی آنها را تمیز کنید.

 

از بین بردن بوی بد سطل های زباله

فقط کافیست جوش شیرین را به داخل سطل زباله خود بپاشید. مقدار ریختن جوش شیرین به انتخاب شماست. این کار باعث از بین رفتن بوی بد سطل زباله می شود.

 

منبع: www.outofsightcleaning.com