ماشین ظرفشویی - نظافت ماشین ظرفشویی - روش نظافت ماشین ظرفشویی

روش نظافت ماشین ظرفشویی

روش نظافت ماشین ظرفشویی. ماشین ظرفشویی می تواند یکی از بهترین اختراعاتی باشد که تاکنون ساخته شده است. آنها ظروف کثیف شما را تمیز می کنند و در وقت شما صرفه جویی می کنند، به خصوص پس از اینکه شما یک مهمانی شام بزرگ داشته اید و کلی ظرف، لیوان و وسیله کثیف دارید. یک ماشین ظرفشویی باید خوب نگه داری شود و به خوبی کار کند تا ظروف شما را  به خوبی تمیز کند. در مقاله امروز نظافت کار نحوه نظافت ماشین ظرفشویی و نگه داری از آن ارائه شده است!
ماشین ظرفشویی ما فقط یک بار در روز به سه دلیل استفاده می شود. فقط زمانی که به طور کامل ماشین پر است دستگاه را روشن می کنم تا در مصرف آب صرفه جویی کنم. معمولا ظروف صبحانه، بشقاب های شام، فنجان ها، لیوان ها و کارد و چنگال را یکباره می شویم. من در طول روز ظروف خود را در آن قرار می دهم، سپس شب دستگاه را روشن می کنم. این کار هر روز صبح به من زمان کافی برای قرار دادن تمام ظروف در جای خود و آماده شدن برای یک روز جدید را می دهد. با قرار دادن ظروف روزانه و کارد و چنگال، جای کافی برای ظروف دیگرباقی نمی ماند. بنابراین بچه ها به من در شستن باقی ظرف ها، قابلمه ها و بطری ها کمک می کنند. این کار به من کمک می کند تا همه ظروف روزانه را به یکباره شسته و در جای خود قرار دهم و در زمان و آب صرفه جویی کنم. با این وجود، پس از مدتی ماشین ظرفشویی کمی کثیف می شود و نیاز به تمیز کردن دارد. در اینجا برخی از مراحل ساده ای که می توانید انجام دهید و ماشین ظرفشویی خود را مانند روز اول تمیز کنید ارائه شده است!
 
شما می توانید برای ساخت قرص ماشین ظرفشویی در خانه پست روش تهیه قرص ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

 

نظافت ماشین ظرفشویی

  • تمام ظروف را از ماشین ظرفشویی خود خارج کنید.
  • از اسپری چند منظوره استفاده کنید و لبه های داخلی درب را پاک کنید.
  • به داخل ماشین ظرفشویی، در امتداد پایه درب اسپری را بپاشید، و از یک حوله کاغذی یا مسواک قدیمی استفاده کنید تا مواد زاید را تمیز کنید.
  • برای لکه های سخت تر، بر روی آن آب جوش بریزید و سپس پاک کنید، نیازی به سابیدن به بیش از حد نیست، به راحتی می توانید آن ها را پاک کنید.
  • هر گونه باقی مانده مواد غذایی که در سبد / سینی کارد و چنگال وجود دارد را تمیز کنید.
  • یک ظرف پر از سرکه (حدود 1 و نیم فنجان) را در سینی بالایی ماشین ظرفشویی خود قرار دهید.
  • برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی خود، یک فنجان جوش شیرین را به سطح پایین ماشین ظرفشویی خود بپاشید.
  • ماشین ظرفشویی خود را بر روی تنظیمات صرفه جویی قرار دهید، روی بیشترین دما تنظیم کنید و برای یک چرخه دستگاه را روشن کنید.
  • پس از اتمام چرخه، از یک حوله کاغذی استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام کثیفی ها و لکه ها تمیز شده اند.
  • بیرون ماشین ظرفشویی خود و کابینت یا دیوارهای اطراف آن را که ممکن است به دلیل قرار گرفتن ظروف، کثیف شده باشند را نیز تمیز کنید.

 

اگر میخواهید روش دیگری برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی تان را امتحان کنید، پست تمیز کردن ماشین ظرفشویی با روش مناسب روش خوبی را به شما پیشنهاد می دهد.

 

استفاده از تمیز کننده خانگی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین در خانه من بسیار مهم است، زیرا من روزانه ظروف پنج نفر را با ماشین می شویم، و باید خیالم بابت آن راحت باشد. من همچنین عاشق مواد پاک کننده طبیعی هستم، به همین دلیل از جوش شیرین استفاده می کنم تا آن را خوب پاک کنم. استفاده از مواد طبیعی برای تمیز کردن می تواند یک راه فوق العاده و موثر برای تمیز کردن خانه شما بدون استفاده از مواد شیمیایی باشد. من واقعا دوست ندارم از مواد شیمیایی در منزل استفاده کنم، مگر اینکه واقعا به آن نیاز داشته باشم.
 
تمیز کردن بهاری
یک نظافت بهاری نه تنها برای روح و روان مورد نیاز است، بلکه برای خانه شما نیز بسیار مفید است. اگر شما از مواد پاک کننده طبیعی برای نظافت منزل تان استفاده کنید، می توانید از آنها در همه جای خانه استفاده کنید و حال و هوایی تازه به خانه دهید و تمام محل هایی که برای مدت زمان طولانی تمیز نکرده اید، را تمیز کنید.

 

منبع: www.theorganisedhousewife.com.au