تمیزکردن فرش - نگهداری از فرش - راهنمای مراقبت و نگهداری از فرش

راهنمای مراقبت و نگهداری از فرش

راهنمای مراقبت و نگهداری از فرش. عمر فرش شما بستگی به مراقبتی که از آن می کنید، دارد. نظافت و نگهداری از فرش باعث می شود فرش شما سالم باقی بماند، کیفیت هوا محیط داخل منزلتان بهتر شود و ضمانتی برای حفظ طولانی مدت فرش شما می باشد.

یک فرش کثیف به احتمال زیاد سریعتر می پوسد و شما مجبور به خرید فرش جدید خواهید بود. علاوه بر این، هنگامی که شما فرش کثیفی در دفتر کار خود دارید، پیام های اشتباهی را به مشتریان و مهمانان مهم خود منتقل می کنید که تاثیرات منفی بر محیط کسب و کار شما دارد. لا به لای تار و پود فرش شما پر از باکتری های آلرژی زا و آلودگی های گرد و غبار می باشند که ممکن است مانع از به وجود آمدن یک محیط کار سالم برای شما شود. مقاله امروز نظافت کار ، پنج راهنمایی برای مراقبت از فرش هاست که برای نگهداری صحیح از فرش ها ضروری می باشند.

 

مراقبت و نگهداری از فرش ها

جاروبرقی کشیدن

جاروبرقی کشیدن بخشی جدایی ناپذیر از نگهداری از فرش است. یک فرش باید هفته ای یک بار جارو شود و اگر رفت و آمد بیشتر باشد تعداد دفعات جارو کردن نیز باید افزایش یابد. جارو کردن طول عمر فرش را افزایش می دهد و از انباشته شدن انبوه ذرات ریز، که در تار و پود فرش جای می گیرند، جلوگیری می کند. هنگام جارو کردن شما باید توجه بیشتری به قسمت هایی که مراجعه کنندگان نشسته اند و یا از آنجا عبور کرده اند داشته باشید. این قسمت ها را به صورت ضربدری و در یک راستا جاروبرقی بکشید تا ذرات گرد و خاک به خوبی از بین بروند. شما می توانید از جوش شیرین برای ایجاد رایحه بهتر استفاده کنید. علاوه بر این، اگر شما فرش های نو و یا به تازگی تمیز شده دارید، می توانید با دستگاه های حرفه ای و تکنیک های کاربردی توصیه شده، از کثیف شدن و خاک گرفتن سریع فرش ها جلوگیری کنید.

 

برای تمیز کاری کامل و دقیق با حرفه ای ها تماس بگیرید

آیا مشغله کاری شما به قدری است که زمان کافی برای انجام همه کارها وجود ندارد؟ وقتی زندگی تا این حد پر مشغله می شود، تمیز کردن فرش ها، آخرین چیزی است که می توانید روی آن تمرکز کنید. یک هفته پر مشغله می تواند به یک ماه پر مشغله تبدیل شود و در نهایت با تعجب به فرش های خود نگاه می کنید و می گویید: “چطور فرش من تا این حد کثیف و پر از لک است؟” خب، وقتی خاک و لکه ها زیاد شده اند و شما امکان تمیز کردن آنها را ندارید، تماس برای دریافت کمک حرفه ای، ضروری است. تمیز کردن فرش ها به طور منظم برای 3-4 بار در سال توسط افراد حرفه ای، می تواند فرش های شما را نو، تمیز و با دوام حفظ کند. می توانید این کار را به نظافت کار بسپارید. کافیست به صفحه تعرفه نظافت منزل رفته و سفارش خود را انجام دهید.

 

پاک کردن اصولی لکه ها

شایع ترین نوع لکه ها (بر پایه آب) را می توان به راحتی با استفاده از یک پارچه کتانی تمیز یا کاغذ جاذب معمولی و آب گرم پاک کرد. برای لکه های روغنی، از تمیز کننده های فرش مناسب استفاده کنید. توصیه می شود که لکه ها را در اولین فرصت با توجه به دستورالعمل های مواد شوینده پاک کنید، اما ابتدا آن را بر روی یک قسمت پنهان تست کنید تا به فرش آسیب نرسد.

اگر لکه به طور کامل پاک نشد، می توانید بعد از خشک شدن، دوباره کار تمیز کردن را انجام دهید. تا وقتی این کار را ادامه دهید که لکه به طور کامل از بین برود. به طور معمول، راز موفقیت پاک کردن لکه ها، واکنش سریع و بلافاصله پس از ایجاد لکه است. در اینجا راهنمایی های بیشتر برای کمک به نگه داری فرش و به حداقل رساندن نیاز به تعویض زودرس آن وجود دارد:

  • جوهر را با آب تمیز کنید و از یک محلول حلال استفاده کنید.
  • برای لکه قهوه از محلول شوینده گرم و ملایم و محلول حلال استفاده کنید.
  • برای استفاده از حلال ها یا محلول ها از یک اسفنج یا یک تکه پارچه استفاده کنید.
  • لکه ها را از سمت بیرون به داخل پاک کنید.
  • پس از استفاده از حلال محلول در آب، محل را به طور کامل بشویید.

 

مراقب نور خورشید و لوازم سنگین باشید

از قرار دادن شیء سنگین بر روی فرش و قرار دادن آن در مقابل نور خورشید خودداری کنید. قرار دادن مبلمان سنگین بر روی فرش شما می تواند آنها را خراب کند. مبلمان باعث فشرده شدن کرک های فرش و ایجاد فرورفتگی هایی در فرش می شوند که تا آنها را جا به جا نکنید متوجه آن نمی شوید. بنابراین مبلمان خود را هر چند وقت یکبار در زمان نظافت منزل تان، جابه جا کنید تا از آسیب دیدن فرش جلوگیری شود. همچنين فرش هایی كه در نزديكي درها يا پنجره ها قرار دارند اغلب در معرض نور خورشید قرار دارند كه باعث می شود ظاهر فرش تغییر کند و توانايي مقاومت آن کاهش یابد. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید از پرده استفاده کنید تا از فرش ها در برابر نور خورشید محافظت کنید.

تمیز کردن فرش بخش مهمی از نگهداری خانه است. اگر فرش ها کثیف بمانند، زیبایی و درخشش اصلی خود را از دست می دهند و در نتیجه باعث جذابیت کمتر آنها نسبت به گذشته خواهد شد.

 

دستورالعمل تولید کننده را بخوانید

فرش ها بسیار ظریف هستند و نیاز است که مانند دیگر محصولات نساجی با آنها رفتار شود. بهترین راه برای مراقبت و نگهداری از فرش ها این است که از تولیدکنندگان فرش بیاموزید. دستورالعمل های نگهداری و مراقبت ارائه شده توسط تولیدکننده را بخوانید، زیرا انواع مختلف، الیاف و پرداخت آنها، دستورالعمل های منحصر به فرد خود را دارند. با پیروی ازدستورالعمل ها فرش خود را زیبا، با دوام و برای سالهای زیادی نگهداری کنید.

 

منبع: www.outofsightcleaning.com