جارو - تمیزکاری سریع - راهنمای تمیزکاری سریع خانه

راهنمای تمیزکاری سریع خانه

راهنمای تمیزکاری سریع خانه. اگر می خواهید خانه خود را بدون هیچ زحمتی تمیز کنید، ما نکاتی مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم تا فرایند نظافت منزل بسیار ساده تر شود. اولین مساله ای که ما توصیه می کنیم این است که برای تمیزکاری سریع هر اتاق زمان محدودی را در نظر بگیرید، این کار شما را در مسیرتان هدایت می کند.

نکاتی برای تمیزکاری سریع

استفاده از سبد

اگر خانه خود را به دلیل آمدن مهمان تمیز می کنید و یا میخواهید فضای بیشتری در خانه داشته باشید، اولویت اول شما این است که همه چیز را جمع کنید. اگر لوازم دکوری دارید که نمیخواهید از آنها استفاده کنید، آنها را در یک سبد قرار دهید و از جلوی چشم ها بردارید. شما به راحتی می توانید یک سبد یا لگن را زیر تخت یا در کمد دیواری قرار دهید و بعدا دوباره از آنها استفاده کنید.

 

حمام ها

تمیز کردن حمام ها زمان زیادی نیاز ندارد. با توالت شروع کنید، کمی شوینده بریزید و به سرعت آن را تمیز کنید. همزمان، شما می توانید در سینک حمام نیز شوینده بریزید. پاک کردن کانتر و سینک بیش از 5 دقیقه طول نمی کشد. شما همچنین می توانید از پاک کننده های کاسه توالت اتوماتیک استفاده کنید که هر چند وقت یکبار پاک کننده می ریزند و موجب تمیز شدن آن می شوند. شما می توانید با انجام این مراحل آسان به راحتی زمان تمیز کردن حمام را کاهش دهید.
بیشتر بخوانید: تمیز کردن منظم حمام در کمترین زمان

 

جاروبرقی کشیدن

اگر در خانه خود پله دارید، ممکن است همواره در تلاش برای حمل یک جاروبرقی سنگین وزن و بالا بردن آن برای تمیز کردن فرش ها باشید. شما می توانید برای تمیزکاری سریع یک جارو برقی دستی خریداری کنید و خیلی سریع و آسان آنها را در طبقات جابجا کنید. از جاروبرقی قبلی خود برای اتاق ها استفاده کنید. مبلمان های خود را همواره به طور منظم جارو کنید و یا از جاروبرقی دستی استفاده کنید و گرد و خاک های روی آن را تمیز کنید.

 

از ماشین ظرفشویی استفاده کنید

ماشین ظرفشویی به یک دلیل بسیار خوبی تولید می شود، برای تمیز کردن ظروف شما! ظروف غذاخوری را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و تنها ظروف مربوط به سینک را در سینک بشویید. ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید و وقت خود را برای تمیز کردن وسیله های دیگر خانه، مانند یخچال و فریزر بگذارید.

بیشتر بخوانید: روش نظافت ماشین ظرفشویی

تمیز کردن قفسه ها

تمیز کردن قفسه ها می تواند با استفاده از ترفندهایی به راحتی انجام شود، به خصوص هنگامی که آنها با ظروف، مواد غذایی، و وسیله های شکستنی پر هستند. با استفاده از کف پوش های قفسه و کابینت در وقت خود برای تمیز کردن آنها صرفه جویی کنید. دفعه بعدی که می خواهید آنها را تمیز کنید، می توانید تنها کف پوش را برداشته و کف پوش دیگری را داخل کابینت و یا قفسه قرار دهید.

 

تمیز کردن کثیفی ها

بی شک همه ما در این شرایط بوده ایم که قسمت کوچکی از خانه کثیف می شود و با خود می گوییم “بعدا  آن را تمیز می کنم”. در حقیقت این کار باعث ایجاد کثیفی های بیشتر می شود. بنابراین، مهم است که در همان لحظه محل کثیف شده را تمیز کنید.
لزومی ندارد که تمیز کردن خانه خسته کننده و وقت گیر باشد زیرا می توانید از خدمات نظافتی نظافت کار استفاده کنید.
با رعایت این نکات مفید، می توانید در زمانی کوتاه خانه خود را تمیز کنید.
بیشتر بخوانید: نقطه های جمع شدن میکروب ها

منبع: www.outofsightcleaning.com