اسپری کردن - خوشبو کننده هوا - خوشبو کننده هوا خطرناک است یا نه؟

خوشبو کننده هوا خطرناک است یا نه؟

خوشبو کننده هوا خطرناک است یا نه؟ تقریبا همه افراد امروزه از خوشبو کننده هوا استفاده می کنند. در دست شویی، ماشین، اتاق نشیمن و حتی اتاق خواب. اما شما باید توجه کنید، آیا استفاده از چنین محصولی مناسب است. یا شما را با خطر مواجه  می کند که آن را تشخیص نمیدهید؟ همه اینها باعث ایجاد عوامل متعددی شده است، اما می توان گفت که خوشبو کننده هوا با مسائل و خطرات بالقوه خود می تواند مفید باشد. نظافتچیان حرفه ای مشغول در نظافت کار، چه نظافتچی خانم و چه آقا، همگی آموزش دیده و از تکنیک ها و روش های مختلف مطابق با سلامت انسان با خبرند. بنابراین می توانید با خیال راحت نظافت منزل تان را به ما بسپارید.

 

آیا خوشبو کننده هوا برای سلامتی ضرر دارد؟

یکی از چیزهایی که باید در نظر گرفت این است که گروه های محیط زیست همیشه به مردم نسبت به استفاده از خوشبو کننده های مختلف هوا هشدار داده اند. آنها می گویند که این محصولات معمولا شامل آلاینده هایی می شوند که می توانند برای سلامتی شما مضر باشند. برخی از سازمانها مانند CPSC یا EPA آسیب بالقوه ای که این محصولات در خانه شما ایجاد می کنند را رد نمی کنند.

یک مطالعه از NRDC اعلام کرده است که خوشبو کننده های هوا شامل فتالات (مایع روغنی بی‌رنگ است. دی بوتیل فتالات در دمای 35- درجه سانتیگراد ذوب شده و در دمای 340 درجه سانتیگراد به جوش می آید. دی‌بوتیل فتالات به عنوان یک افزودنی به چسب یا جوهر برای چاپ استفاده می شود. این ترکیب محلول در حلال های آلی مثل الکل، اتر و بنزن است.) می باشد. این مواد بوی عطرها را در فضا نگه می دارند، اما در عین حال می توانند به راحتی به اختلالات هورمونی ارتباط پیدا کنند. در عین حال، استفاده مداوم از خوشبو کننده هوا می تواند منجر به اختلال در سلامت و مشکلات مختلف ریه در بلندمدت شود. این امر به ویژه هنگامی تاثیر بیشتری دارد که وقتی در هوا پخش می شود، شما نزدیک آن باشید.

علاوه بر این، خوشبو کننده هوا همچنین شامل اتر اتیلن گلیکول و ترپن ها می باشد. این مواد خطرناک هستند و در نهایت می توانند باعث آسیب شوند. حتی terpenes (مواد معطر، ترکیب شیمیایی است که دارای عطر و بو می باشد. terpnes زمانی ترکیبی معطر است که ترکیب به اندازهٔ کافی بخارشدنی و فرار باشد) خودشان خطرناک نیستند؛ آنها با فرایندها با ازن واکنش می دهند. این امر می تواند بسیار مشکل ساز باشد و مطمئنا مجموعه های بزرگی از مشکلات را به همراه دارد.

افرادی که از خوشبو کننده های هوا استفاده می کنند، البته نه افراد مشغول در نظافت کار، مستعد ابتلا به آسم هستند، بسیار بیشتر از هر کس دیگری. دلیل آن آسان است.اگر به سرعت مورد مداوا قرار نگیرید و جلوگیری نکنید، این محصولات می توانند بسیار مضر باشند. علاوه بر این، اگر شما در حال حاضر مبتلا به آسم هستید، این محصولات شرایط را تشدید می کنند و اگر در حال حاضر درمان خاصی را دنبال می کنید، می تواند یک مشکل بزرگ باشد.

علیرغم مشکلات بالقوه در سلامت که می توانند با استفاده از خوشبو کننده هوا به وجود بیاید، EPA خرید این محصولات را توصیه نمی کند. اما آنها توصیه می کنند که استفاده از خوشبو کننده های هوا با مراقبت های ویژه همراه باشد. شما نباید از آنها همیشه استفاده کنید و اگر هم استفاده میکنید، اطمینان حاصل کنید که اتاق شما تهویه مناسبی دارد. به این ترتیب شما می توانید از به وجود آمدن برخی از مشکلات عمده در سلامتی جلوگیری کنید، علاوه بر آن می توانید جلوی بروز هرگونه آلودگی در خانه خود را بگیرید.

به علاوه، همیشه مسیر طبیعی وجود دارد. اگر بخواهید خانه خود را با عطر و طعم مواد طبیعی یا بوی متفاوت معطر کنید، نیازی به خوشبو کننده هوا نیست. استفاده از لعاب لیمو یا دانه های قهوه، حتی جوش شیرین به عنوان وسیله ای برای خوش بو کردن هوا استفاده کنید. بهترین ایده این است که همیشه جایگزین های طبیعی را انتخاب کنید زیرا آنها سالم و بسیار امن تر هستند. شما تباید از خوشبو کننده های هوا که پر از مواد شیمیایی هستند استفاده کنید، زیرا اغلب آنها مضر هستند.

از این موضوع اطمینان حاصل کرده و  به پزشک مراجعه کنید و ببینید آیا استفاده از خوشبو کننده هوا تاثیری در سلامت شما دارد یا خیر. پس از آن شما باید سلامت و نحوه استفاده از خوشبو کننده های هوا را بیشتر در نظر بگیرید، زیرا جایگزین بسیار بهتر و سالم تر وجود دارد!

به علاوه اگر می خواهید از خدمات نظافت کار استفاده کنید، وارد صفحه قیمت نظافت منزل شوید و پس از مشاهده تعرفه، به صورت اینترنتی سفارش دهید.

 

منبع: www.bookingmaideasy.com