میز چوبی - تمیز کردن لوازم چوبی - تمیز کردن لوازم چوبی مانند روز اول

تمیز کردن لوازم چوبی مانند روز اول

تمیز کردن لوازم چوبی مانند روز اول. ما عاشق خرید لوازم چوبی با جنس خوب در فروشگاه های دست دومی و یا فروشگاه های لوازم خانگی هستیم! اما گاهی اوقات ممکن است خراش داشته باشند، چگونه می توان آن ها را تعمیر کرد؟ ما یک راه حل ساده و ارزان داریم.
خراش برداشتن لوازم چوبی اجتناب ناپذیر است. علت آن می تواند بچه ها و حیوانات خانگی باشند و یا اینکه ممکن است شما لوازمی دست دوم خریداری کرده باشید، ما راه حلی به خصوصی داریم تا آنها مانند یک لوازم نو به نظر برسند! این روش ارزان و آسان است، به علاوه شما می توانید آن را هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید، زیرا برای چوب مناسب است!

 

چند روش برای تمیز کردن لوازم چوبی

روش اول

3/4 فنجان روغن زیتون یا روغن نباتی و 1/4 فنجان سرکه سیب سرخ یا سفید.
مواد را با هم مخلوط کنید و یک پارچه تمیز را داخل آن فرو ببرید، سپس  پارچه را بر روی لوازم چوبی خود بکشید. این راه حل تمامی خطوط ریز روی لوازم چوبی را از بین می برد و باعث می شود مانند روز اول نو به نظر برسند!

 

روش دوم

روش دیگر استفاده از روغن نارگیل و آبلیمو است. 1/2 فنجان روغن نارگیل و سپس 1/4 آبلیمو را با هم ترکیب کنید. ابتدا این ترکیب را روی چوب بمالید و سپس با پارچه نرم روی آن را مالش دهید و سپس آن را تمیز کنید.

 

روش سوم

استفاده از موم زنبور عسل و روغن زیتون. ترکیب این دو مواد طبیعی خروجی خوبی به شما می دهد که به داخل کثیفی نفوذ می کند و آن را از بین می برد.
1/2 فنجان موم زنبور عسل، 1 فنجان روغن زیتون، 1 قاشق چای خوری روغن استخودوس که استفاده از آن نیز اختیاری است.
آماده کردن این ترکیب کمی زحمت دارد. موم زنبور عسل را درون ظرفی مقاوم در برابر حرارت قرار داده و سپس موم را آب کنید، سپس روغن را به ان اضافه نمایید. سپس ترکیب را مخلوط کرده (سعی کنید از قاشق چوبی استفاده کنید) و پس از آن که به خوبی مخلوط شد در دمای اتاق قرار دهید و در ظرفی شیشه ای نگهداری کنید.
برای استفاده ابتدا آن را در مایکروویو نرم کنید و سپس به چوب بمالید و پس از آن با دستمال نرم و کمی خیس آن را تمیز کنید.
 
از این روش ها برای درخشان کردن و تمیز کردن لوازم چوبی و لوازم چوبی خود استفاده کنید.

 

منبع: www.betterhousekeeper.com