میز کار - ترفندهای نظافتی - ترفند های نظافتی برای تمیزکردن میز کار

ترفند های نظافتی برای تمیزکردن میز کار

ترفند های نظافتی برای تمیزکردن میز کار. آیا به دلیل اینکه حواستان پرت می شود یا احساس بی انگیزگی می کنید، نمی توانید کار کنید و نتایج مطلوبی را بدست آورید؟ به اطراف خود نگاه کنید، آیا میز شما به اندازه کمد لباس اتاق دختر نوجوانتان شلوغ و کثیف است؟ خب شما نمیتوانید چنین چیزی را داشته باشید! واقعیت این است که یک فضای کاری به هم ریخته و نامنظم منجر به یک ذهنیت درهم و برهم می شود که به نوبه خود باعث می شود که شما به طور موثر و سازنده کار نکنید. بدترین قسمت این است که حتی اگر تمیز کردن میزتان کاری نسبتا راحت باشد باز هم خیلی راحت است که اجازه بدهید نامرتب و کثیف بشود. چیزی که شما از آن ناامید می شوید، 5 راه موثر و ترفند می باشد که به شما کمک خواهد کرد میز کار خود را شسته و رفته و بی نظیر حفظ کنید. وقتی شما عادت میکنید همه چیز را بی درنگ منظم و تمیز نگه دارید همه چیزها طبیعی به نظر می رسند.
امروز در نظافت کار پنج نکته مهم برای تمیز نگه داشتن میز کار شما داریم، راجع به آن مطالعه کنید.

 

نکات و ترفند های نظافتی برای تمیزکردن میز کار

1- کم کردن به هم ریختگی

بله، ما با انجام همه موارد بی فایده و غیر مرتبط با کار، فقط در حال به هم ریختن میز کامپیوتر خود هستیم. زباله را از بین برده و مکان های مناسب برای ذخیره باقی آن ها پیدا کنید. این نیز احتمال دارد که شما بیش از حد آیتم های تکراری دارید که میز خود را شلوغ و به هم ریخته میکنید و این موضوع نیاز به تغییر دارد. برای مثال شما به یک جامدادی و تعداد زیادی خودکار و مداد نیاز ندارید و ۲ تا از هرکدام کافی است. پس زمانی که سعی دارید از به هم ریختگی کم کنید عاقل باشید تا فضای کافی برای نفس کشیدن پیدا کنید.

 

2- هر روز میزتان را مرتب کنید

وقتی یک روز کاری را پشت سر میگذارید میز خود را تمیز کنید. حداقل تعداد اقلام روی میز کامپیوتر شما باعث میشود تمیز کردن آن ده برابر راحت تر باشد. به طور مشابه، اگر شما تمیز کردن روزانه را انجام دهید، هربار فقط چند دقیقه برای تمیز کردن وقت شما را خواهد گرفت. درست مثل خانه، اگر هرروز به نظافت منزل تان اهمیت دهید و وقت کوتاهی را برای آن بگذارید همیشه تمیز خواهد بود.

3- یک سطل زباله نزدیک خود داشته باشید

ما اغلب از پرتاب کاغذ یا زباله جلوگیری میکنیم برای این که جایی برای پرتاب و دور انداختن نیست. به همین دلیل مهم است که یک ظرف در دسترس داشته باشید که میز کامپیوتر خود را با زباله ها به هم ریخته نکنید. همچنین به شما انگیزه می دهد تا کاغذهای به درد نخور و مدادهای شکسته و تمام اقلام بلا استفاده ای که به آن ها نیاز ندارید را همان موقع دور بیاندازید.

 

4- دسته بندی

با این کار ما میتوانیم اقلام را  در مکان های خاص خود نگه داریم. هنگام کار روی میز یا روی کامپیوتر خود، طبیعی است که چیزها را نیاز داشته باشیم که بخواهیم آن ها را برداریم یا از محل خارج کنیم اما ایجاد این عادت که آن ها را به جای قبل برگردانیم بین یک میز به هم ریخته و یک میز مرتب تفاوت ایجاد خواهد کرد. این ها کار های ساده ای هستند که اثری ماندگار دارند.

 

5- کم کردن پوشه ها

در حالی که پوشه ها برای منظم نگه داشتن کاغذ های شما عالی هستند اما هر چقدر که جعبه فایل و پوشه های بیشتری روی میز خود داشته باشید بیشتر احتمال دارد که کاغذها را جمع آوری و انباشته کنید. اگر به سراغ یک پوشه بروید، شانس این را دارید که مقالاتی را که به آن نیاز دارید یا (هرگز) ندارید را پیدا کنید. نکته کلیدی و اساسی در اینجا نگه داشتن حداقل تعداد پوشه ها / فایل ها برای مطابقت با پرونده های مربوطه می باشد نه چیزی بیشتر از این!
امیدواریم این ترفندها برای شما مفید بوده باشد. برای سفارش خدمات و آگاهی از تعرفه خدمات منزل، وارد وسیله اینترنت به صفحه قیمت نظافت منزل شوید.

 

حال با هم بررسی میکنیم که چگونه یک محیط کار تمیز می تواند باعث افزایش کارایی شود؟

 

شهروندان عزیز بیشتر اوقات بیداری خود را در محیط کارشان سپری می کنند. امروزه نیاز به مفید بودن به ویژه در محل کارمان نیازی اساسی است، پس محیط کارمان باید مرتب و تمیز باشد. کارآمد بودن باید هدف کلی و یکی از اولویت های ما باشد.
هنگامی که میزها یا دیگر محیط ها کثیف و نامرتب می شوند، به کارمندان آن محیط استرس وارد می شود. همین استرس سبب بروز مشکلات سلامتی متعددی می شود. برخی تاثیرات منفی آن مشکلات مرتبط با معده یا سومصرف دارو است. مشکل دیگر آلرژی است. در چنین محیط هایی، گرد و خاک زیادی تلنبار می شود و در نتیجه مواد حساسیت زای بسیاری هم به وجود می آیند. حمله آسم یکی دیگر از عوارض چنین محیط هایی است. خشکی چشم، خارش گلو و دیگر واکنش ها بیشتر در محیط هایی روی می دهند که نیاز به نظافت دارند.
کارمندانی که در محیط های کثیف و آلوده کار می کنند، تلاش زیادی می کنند تا مفید باشند. اگر نتوانید ابزار مورد نیاز برای انجام کارتان را بیابید، رفته رفته میزان زمان هدر رفته افزایش می یابد و مفید بودن کارمندان کاهش می یابد. حتی ناظرانی که در محیط قدم می زنند و نظارت می کنند هم تعجب می کنند که چگونه کارمندانی با نشستن پشت چنین میزی می تواند مفید باشد؟ مطالعات نشان داده اند که محیط کار تمیز و مرتب، کمک می کند که فرد ذهنی آرام و مرتب داشته باشد. کارمندی که ذهنی فعال و مرتب دارد باید نهایت تلاشش را به کار گیرد تا محیط کاری تمیز داشته باشد. همه کارمندان باید علاقه مند باشند تا محیط کارشان (شامل قفسه ها و میز) را تمیز نگه دارند.
هنگامی که اجازه می دهیم گرد و خاک و میکروب بر روی میزمان بنشیند، مشکلات سلامتی متعددی به وجود می آید. با بروز بیماری هایی که ناشی از بی توجهی به میکروب های روی دستگیره در است، میزان غیبت در محیط کار افزایش می یابد. برای جلوگیری از بروز چنین غیبت هایی، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محصولات شیمیایی ضروری می شود.
تقویت روحیه یکی دیگر از اهداف تمیز نگه داشتن محیط کار است. زمانی که کارمندان درباره نحوه نظافت محیط کار (و محیط های دیگر مانند کافه تریاها و سرویس های بهداشتی) احساس رضایت داشته باشند، عملکرد بهتری خواهند داشت. همه شرکت هایی که به دنبال افزایش کارایی هستند، باید درصدد افزایش عادات نظافت در کارمندان بر آیند.

 

با محیط کار بهداشتی، غیبت کارمندان را کاهش دهید

 

احتمالا آنفولانزا از آن دسته از بیماری هایی است که اسمش هم باعث ترس مدیران محیط های کاری مختلف می شود. برای آن که جلوی حشره عامل این بیماری را بگیرند، کارمندان باید با یکدیگر همکاری کنند و نقش خود در تمیز کردن محیط را بپذیرند.
البته آنفولانزا تنها یکی از بیماری هایی است که رئیس شرکت باید به فکر آن باشد.
بر اساس منبعی که توسط کتابخانه ملی داروی آمریکا آن را منتشر شده است، گزارشات زیادی وجود دارند که معتقدند بهبود روش های تمیز کردن و نظافت، می تواند ابتلا به اسهال را بین 32 تا 37 درصد کاهش دهد. وبسایت های دیگری که در این حوزه فعالیت دارند نیز بر این باورند که با انجام کارهای زیر می توان به راحتی از دل درد پیشگیری کرد:
 
1. پاکیزه نگه داشتن سرویس های بهداشتی
2. ضدعفونی کردن مرتب دستگیره ها و صفحه کلیدهایی که توسط چند نفر مورد استفاده قرار می گیرند
3. تعویض فیلترهای دستگاه تهویه و ارتقای کیفیت هوای محیط کار
 
بدیهی است که فضاهایی که در آن به پخت، سرو و صرف غذا می پردازند، باید اول کاملا مورد بررسی قرار گیرند و بعد نظافت شوند. در نهایت، مدیریت باید بهترین روش ها را انتخاب کرده و همان ها را پیاده کند.
نمی توان از محیط هایی که با غذا سر و کار ندارند غفلت کرد. وقتی که غذا در فضا باقی می ماند، تماس آن با هوا سبب تولید باکتری و فاسد شدن آن می شود. غذاهای فاسد شده پس از 24 ساعت و یا حتی کمتر به سم تبدیل می شوند. تماس پوست افراد با این سم تاثیرات بد زیادی دارد. گاهی اوقات، فردی که با این غذا تماس داشته است متوجه نمی شود که دارد با خود مقدار زیادی باکتری را حمل می کند.
موسساتی که با بهداشت سر و کار دارند معتقدند که امروزه شرکت ها باید بیش از پیش بر ضد عفونی کننده ها و شوینده های شیمیایی نیروهای خدماتیشان نظارت کنند. بسیاری از این گروه ها، به تمام کردن کار بیش از بهداشت اهمیت می دهند. پس مدیران باید خود به انواع محصولات مورد استفاده دقت کنند.
یکی دیگر از وبسایت هایی که به موضوع روش های نظافت محیط های تجاری پرداخته است، یادآوری می کند که “سرماخوردگی می تواند مانند شعله های آتش همه جا را بگیرد.” این سایت همچنین بر لزوم پاک کردن دستگیره های در تاکید می کند. آن ها از جمله معروف یکی از متخصصان حوزه میکروب شناسی در دانشگاه آریزونا استفاده کرده اند: “ما در مطالعاتمان به این نتیجه رسیده ایم که اگر یک ویروس را روی دستگیره در یک شرکت قرار دهیم، پس از مدتی می توان همان ویروس را روی دست 50 درصد افراد و نصف محیط هایی که توسط افراد لمس شده اند یافت.” “افرادی که با سرماخوردگی سر کار می روند، آن ویروس را همه جا پخش می کنند.”
درک نقل قول قبلی تمام آن چیزی است که شرکت ها به آن نیاز دارند: اگر مدیران می خواهند از غیبت های ناشی از بیماری جلوگیری کنند، باید به اصل بهداشت دقت بسیاری داشته باشند. برای از بین بردن خطر بیماری، به کار گیری این سه یا چهار مرحله ذکر شده کمک شایانی خواهد کرد.

 

منبع: www.thinkmaids.com