یخچال - بوزدایی و تمیزکردن یخچال - بوزدایی و تمیزکردن یخچال

بوزدایی و تمیزکردن یخچال

بوزدایی و تمیزکردن یخچال. نکات ساده را برای کمک به مقابله با میکروب ها، رفع بو و برق انداختن یخچال با استفاده از مواد دست ساز خانگی، دنبال کنید!
آیا یخچال شما باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع در آشپزخانه شده است؟ هنگامی که یخچال خود را باز می کنید متعجب می شوید؟ یخچال ها محلی برای به وجود آمدن هزاران میکروب و کپک هستند، که در نهایت می توانند منجر به آلرژی، آلودگی غذا و ایجاد باکتری شوند.
در زمان نظافت منزل ، بوزدایی و تمیزکردن یخچال کار دشواری نیست و شما می توانید از موادی که از قبل در خانه دارید مانند سرکه، جوش شیرین و آب برای تمیز کردن آن استفاده کنید. از آنجا که ماه های گرم سال به سرعت در حال نزدیک شدن هستند، اکنون وقت آن است که یخچال خود را حسابی تمیز کنید زیرا با گرم شدن هوا رشد میکروب ها و کپک ها چند برابر می شود. راهنمای آسان ما برای مبارزه با این میکروب ها را دنبال کنید و خود و خانواده تان را در فصل گرم مصون نگه دارید:
بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن یخچال

همه چیز را از داخل یخچال بیرون بیاورید

در ابتدا، همه مواد غذایی داخل یخچال خود را خارج کنید و سپس همه میوه ها و سبزی های قدیمی و یا سالاد مانده را دور بریزید. تاریخ انقضا سایر مواد غذایی مانند رب گوجه فرنگی، سس مایونز، کالباس و اغذیه های مشابه، سوسیس ها، و غیره، را بررسی کنید و در صورت لزوم دور بریزید.

 

قفسه ها را تمیز کنید

ابتدا جوش شیرین و سرکه سفید را داخل یک آب پاش بریزید و مخلوط کنید. از دستکش استفاده کنید و محلول را به هر قسمت یخچال که کثیف بود بپاشید! قفسه های سیمی و شیشه ای و کشوهای یخچال را بیرون بیاورید و آنها را در سینک قرار دهید. در یک ظرف بزرگ ترکیبی از آب گرم و مایع ظرف شویی بریزید و آنها را خوب بشویید، و سپس آنها را بر روی حوله آب گیری ظروف قرار دهید تا خشک شوند.
بیشتر بخوانید: تمیز کردن اسفنج آشپزخانه و فرچه های روغنی

از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید

در یک سطل یا کاسه کوچک، محلولی از آب گرم، سرکه، جوش شیرین و کمی مایع ظرفشویی درست کنید. از یک اسفنج استفاده کنید و دیواره های داخلی یخچال را تمیز کنید. از مسواک های قدیمی استفاده کنید و نقاط غیر قابل دسترس را نیز تمیز کنید. سپس با آب گرم دستمال بکشید.
بیشتر بخوانید: موارد استفاده جوش شیرین در تمیز کردن خانه

ظروف را تمیز کنید

و در آخر برای بوزدایی و تمیزکردن یخچال تمام شیشه ها، ظروف و بطری ها را بشویید و مواد غذایی خود را دوباره در یخچال قرار دهید.
نکته:
* برای کاهش انواع بوها در یخچال، یک جعبه جوش شیرین را در یخچال قرار دهید.
* برای تمیز کردن بیرون یخچال (اگر پلاستیک یا فولاد ضد زنگ است)، از پاک کننده چند منظوره استفاده کنید.
* اگر یخچال شما ضد زنگ است، از یک پارچه مرطوب و سرکه سفید استفاده کنید تا درخشش دوباره ای به آن دهید.
امیدواریم نکات و ترفندهای نظافت کار به شما برای حل مشکلتان کمک کرده باشند.
بیشتر بخوانید: تمیز کردن ماهیتابه چدنی به روش صحیح

 

منبع: www.betterhousekeeper.com